BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Chemistry issues in the investigation of students’ ecological awarness
Instytucja:
Data: 2012 – 2013
Badacz: Czesław Puchała
Abstrakt:

Przedmiotem badania były zagadnienia chemiczne w świadomości ekologicznej studentów. Celem badania było porównanie wyników z rezultatami analogicznych badań przeprowadzonych w latach 2008-2009 (N = 440) i 2003-2005 (N = 502). W badaniu wzięło udział 165 studentów. Do przeprowadzenia pomiaru wykorzystano kwestionariusz ankiety. Respondentów zapytano m.in., czy są zainteresowani zagadnieniami ochrony środowiska naturalnego. Na to pytanie twierdząco odpowiedziało 69,7% studentów (spadek odsetka zainteresowanych studentów w porównaniu z poprzednimi latami), 21,8% wybrało odpowiedź: „tak, o ile mnie to dotyczy”, 4,9% raczej nie było zainteresowanych, a 3,6% w ogóle nie interesowało się tą problematyką. 37,6% ankietowanych zdawało sobie sprawę z wysokiego stopnia zanieczyszczenia środowiska naturalnego w Polsce. Blisko 90% respondentów uważało, że przeciętny obywatel ma wpływ na stan środowiska naturalnego w kraju. Do czynników w największym stopniu zanieczyszczających środowisko naturalne studenci zaliczyli m.in. odpady przemysłowe (64,8%). 36,4% badanych spodziewało się, że stan środowiska naturalnego w Polsce będzie w przyszłości raczej gorszy. 47,3% studentów zadeklarowało, że segreguje śmieci, ale taki sam odsetek badanych nie robił tego ze względu na brak odpowiednich pojemników do segregowania odpadków.

Author's Keywords: ecological awareness, chemical threats, didactics of chemistry, ecological education, environmental protection
Deskryptory TESE: wiedza, chemia, student, środowisko, ochrona środowiska
TESE descriptors: knowledge, chemistry, student, environment, environmental protection
Publikacje:
  • Puchała, C. (2013). Chemistry issues in the investigation of students’ ecological awarness. Chemia, Dydaktyka, Ekologia, Metrologia, 1-2, 43-51.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"