BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Rola i zadania szkoły wobec wyzwań demograficznych oraz możliwości kształtowania postaw prorodzinnych i prorodzicielskich wśród dzieci i młodzieży na terenie województwa opolskiego w latach 2013-2014
Instytucja:
Data: marzec 2014
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania była weryfikacja postaw prorodzinnych i prorodzicielskich uczniów szkoły ponadgimnazjalnej. W badaniu zastosowano technikę ankiety Ja a rodzina. W badaniu wzięli udział uczniowie z Zespołu Szkół Ekonomicznych (78 osób) oraz 22 osoby z III Liceum Ogólnokształcącego w Opolu. W badaniu uczestniczyło 61% kobiet oraz 39% mężczyzn. Wyniki badania ankietowego pokazały, że 87% badanych ma zamiar zawrzeć związek małżeński. Najpopularniejszym przedziałem wiekowym, w którym młodzież chciałaby zawrzeć związek małżeński, jest okres 23-27 lat (67% wskazań). Biorąc pod uwagę liczbę planowanych dzieci, najczęściej odpowiedzi wskazywały dwójkę (ponad 30%). Wnioski z badania zostały przełożone na postulaty dotyczące wzmocnienia szkolnej polityki prorodzinnej.

Deskryptory TESE: szkoła, postawa, rodzina, dziecko, młodzież
TESE descriptors: school, attitude, family, child, youth
Publikacje:
  • Kuratorium Oświaty w Opolu. (2014). Rola i zadania szkoły wobec wyzwań demograficznych oraz możliwości kształtowania postaw prorodzinnych i prorodzicielskich wśród dzieci i młodzieży na terenie województwa opolskiego w latach 2013-2014. Pobrane z http://www.kuratorium.opole.pl/index.php/jakosc-w-edukacji/monitoring
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"