Obserwuj
Tytuł badania: |
Rola i zadania szkoły wobec wyzwań demograficznych oraz możliwości kształtowania postaw prorodzinnych i prorodzicielskich wśród dzieci i młodzieży na terenie województwa opolskiego w latach 2013-2014 |
Instytucja: |
|
Data: |
marzec 2014 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja postaw prorodzinnych i prorodzicielskich uczniów szkoły ponadgimnazjalnej. W badaniu zastosowano technikę ankiety Ja a rodzina. W badaniu wzięli udział uczniowie z Zespołu Szkół Ekonomicznych (78 osób) oraz 22 osoby z III Liceum Ogólnokształcącego w Opolu. W badaniu uczestniczyło 61% kobiet oraz 39% mężczyzn. Wyniki badania ankietowego pokazały, że 87% badanych ma zamiar zawrzeć związek małżeński. Najpopularniejszym przedziałem wiekowym, w którym młodzież chciałaby zawrzeć związek małżeński, jest okres 23-27 lat (67% wskazań). Biorąc pod uwagę liczbę planowanych dzieci, najczęściej odpowiedzi wskazywały dwójkę (ponad 30%). Wnioski z badania zostały przełożone na postulaty dotyczące wzmocnienia szkolnej polityki prorodzinnej. |
Deskryptory TESE: |
szkoła, postawa, rodzina, dziecko, młodzież |
TESE descriptors: |
school, attitude, family, child, youth |
Publikacje: |
- Kuratorium Oświaty w Opolu. (2014). Rola i zadania szkoły wobec wyzwań demograficznych oraz możliwości kształtowania postaw prorodzinnych i prorodzicielskich wśród dzieci i młodzieży na terenie województwa opolskiego w latach 2013-2014. Pobrane z http://www.kuratorium.opole.pl/index.php/jakosc-w-edukacji/monitoring
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.