Obserwuj
Tytuł badania: |
Kształcenie zawodowe w województwie opolskim |
Instytucja: |
|
Data: |
[2010] |
Badacz: |
Adam Feusette, Maria Nowak |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu weryfikację stanu organizacyjnego, perspektyw i osiąganych efektów kształcenia, stanu kadry nauczycielskiej, warunków infrastruktury kształcenia w odniesieniu do szkolnictwa zawodowego na terenie Opolszczyzny. Badanie polegało na analizie dokumentów pochodzących z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu (informacje na temat rynku pracy), Izby Rzemieślniczej w Opolu (dane o absolwentach), Kuratorium Oświaty w Opolu (informacje o publicznych i niepublicznych szkołach ponadgimnazjalnych, wykazy szkół publicznych i niepublicznych, pisma na temat stanu organizacyjnego szkół i placówek, w których odbywa się kształcenie zawodowe), szkół zawodowych w województwie opolskim (wykorzystano przeprowadzone ankiety dotyczące kształcenia zawodowego w województwie opolskim). W wyniku analiz pozyskano m.in. dane identyfikacyjne na temat szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe. W badanym regionie jest 56 placówek publicznych i 19 placówek niepublicznych. Okazało się, że głównymi czynnikami, które brane są pod uwagę podczas planowania oferty kształcenia zawodowego, są: wskaźniki demograficzne, akty prawne Ministerstwa Edukacji Narodowej czy kwestie związane z zapotrzebowaniem rynku pracy, a także m.in.: warunki lokalowo-bazowe szkoły, polityka władz oświatowych miasta Opola, kwalifikacje nauczycieli. Dokument oprócz szczegółowych analiz zawiera też perspektywę kształcenia w szkołach zawodowych na lata 2012-2016 i 2017-2021. |
Deskryptory TESE: |
szkolnictwo średnie, efekt uczenia się, kadra pedagogiczna, nauczyciel, nauczanie |
TESE descriptors: |
secondary education, learning outcome, teaching staff, teacher, teaching |
Publikacje: |
- Feusette, A. i Nowak, M. (2011). Kształcenie zawodowe w województwie opolskim. Pobrane z http://www.kuratorium.opole.pl/index.php/jakosc-w-edukacji/monitoring
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.