Obserwuj
Tytuł badania: |
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych szkół województwa opolskiego w roku 2012 |
Instytucja: |
|
Data: |
2012 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem analizy była weryfikacja wyników egzaminów zewnętrznych w szkołach podstawowych w województwie opolskim. W analizie wzięto pod uwagę wyniki sprawdzianu szóstoklasisty. Opracowano na tej podstawie cztery grupy szkół. Pierwsza grupa to szkoły (73), gdzie efekty sprawdzianu mają tendencję spadkową (niskie wartości na skali staninowej). Do drugiej grupy zaliczono szkoły, w których utrzymuje się niski poziom wyniku sprawdzianu przez pięcioletni okres (10 szkół). W trzeciej grupie są szkoły (27), gdzie w ciągu ostatnich pięciu lat wyniki były zróżnicowane, natomiast w czwartej są takie, w których znacząca poprawa wyniku egzaminu jest widoczna. Wyniki analizy stały się podstawą do rekomendacji ewaluacji w tych szkołach, w których wynik sprawdzianu szóstoklasisty obniżył się w stosunku do roku poprzedniego. W tych placówkach, w których przez pięć lat utrzymywały się niskie wyniki sprawdzianu, powinien zostać wprowadzony program naprawczy. Szkoły, w których wyniki sprawdzianu są na wysokim i utrzymującym się poziomie, będą przykładem dobrych praktyk i rozwiązań w analizowanym zakresie. |
Deskryptory TESE: |
egzamin końcowy, egzamin, szkoła, szkoła podstawowa, szkolnictwo podstawowe |
TESE descriptors: |
final examination, examination, school, primary school, primary education |
Publikacje: |
- Kuratorium Oświaty w Opolu. (2012). Analiza wyników egzaminów zewnętrznych szkół województwa opolskiego w roku 2012. Pobrane z http://www.kuratorium.opole.pl/index.php/jakosc-w-edukacji/monitoring
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.