BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Analiza arkusza ewaluacyjnego dotyczącego obowiązującego prawa oświatowego w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkół gimnazjalnych województwa opolskiego
Instytucja:
Data: [2012]
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania była weryfikacja arkusza ewaluacyjnego, który dotyczy pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom w szkole. Chciano zbadać poziom realizacji zapisów prawa oświatowego, które regulują wyżej wymienioną formę pomocy. Wzięto pod uwagę trzeci poziom edukacyjny oraz teren województwa opolskiego. Zastosowano technikę dwuczęściowej ankiety. Pozyskano dane ze 130 szkół gimnazjalnych (w tym siedmiu specjalnych). Łączna liczba uczniów we wszystkich badanych szkołach wyniosła 26 005, natomiast liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną 7223. Analiza pierwszej części ankiety pokazała, że najczęściej pojawiającym się typem dysfunkcji są specyficzne trudności w uczeniu się (2229 uczniów), a następnie sytuacje kryzysowe (1836 uczniów). Najczęściej z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi współpracują rodzice uczniów objętych tą opieką (5401 rodziców). Do najczęstszych form pomocy tego typu zaliczono: zajęcia związane z wyborem kierunku (9155 wskazań), porady i konsultacje (6577), zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (5758). Z drugiej części ankiety wyłoniono najmocniejsze strony pomocy psychologiczno-pedagogicznej w nowej formie. Są to zdaniem badanych: zwiększenie zakresu pomocy, zaangażowanie nauczycieli i rodziców, możliwości indywidualizowania zajęć z uczniem, poznanie rzeczywistych potrzeb uczniowskich itp.

Deskryptory TESE: gimnazjum, ewaluacja, ankieta, współpraca, uczeń
TESE descriptors: lower secondary, evaluation, questionnaire, cooperation, pupil
Publikacje:
  • Analiza arkusza ewaluacyjnego dotyczącego obowiązującego prawa oświatowego w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkół gimnazjalnych województwa opolskiego. (bdw.). Pobrane 10 kwietnia 2015 z http://www.kuratorium.opole.pl/index.php/jakosc-w-edukacji/monitoring
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"