Obserwuj
Tytuł badania: |
Analiza arkusza ewaluacyjnego dotyczącego obowiązującego prawa oświatowego w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkół gimnazjalnych województwa opolskiego |
Instytucja: |
|
Data: |
[2012] |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja arkusza ewaluacyjnego, który dotyczy pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom w szkole. Chciano zbadać poziom realizacji zapisów prawa oświatowego, które regulują wyżej wymienioną formę pomocy. Wzięto pod uwagę trzeci poziom edukacyjny oraz teren województwa opolskiego. Zastosowano technikę dwuczęściowej ankiety. Pozyskano dane ze 130 szkół gimnazjalnych (w tym siedmiu specjalnych). Łączna liczba uczniów we wszystkich badanych szkołach wyniosła 26 005, natomiast liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną 7223. Analiza pierwszej części ankiety pokazała, że najczęściej pojawiającym się typem dysfunkcji są specyficzne trudności w uczeniu się (2229 uczniów), a następnie sytuacje kryzysowe (1836 uczniów). Najczęściej z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi współpracują rodzice uczniów objętych tą opieką (5401 rodziców). Do najczęstszych form pomocy tego typu zaliczono: zajęcia związane z wyborem kierunku (9155 wskazań), porady i konsultacje (6577), zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (5758). Z drugiej części ankiety wyłoniono najmocniejsze strony pomocy psychologiczno-pedagogicznej w nowej formie. Są to zdaniem badanych: zwiększenie zakresu pomocy, zaangażowanie nauczycieli i rodziców, możliwości indywidualizowania zajęć z uczniem, poznanie rzeczywistych potrzeb uczniowskich itp. |
Deskryptory TESE: |
gimnazjum, ewaluacja, ankieta, współpraca, uczeń |
TESE descriptors: |
lower secondary, evaluation, questionnaire, cooperation, pupil |
Publikacje: |
- Analiza arkusza ewaluacyjnego dotyczącego obowiązującego prawa oświatowego w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkół gimnazjalnych województwa opolskiego. (bdw.). Pobrane 10 kwietnia 2015 z http://www.kuratorium.opole.pl/index.php/jakosc-w-edukacji/monitoring
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.