Obserwuj
Tytuł badania: |
"Podzielmy się wiedzą, wymieńmy doświadczenia". Raport ze spotkania beneficjentów Działania IV – Współpraca Instytucjonalna oraz Działania V – Rozwój Polskich Uczelni |
Instytucja: |
|
Data: |
27 maja 2010 – 28 maja 2010 |
Badacz: |
Katarzyna Aleksandrowicz, Sylwia Iżyniec, Krystyna Marcinkowska |
Abstrakt: |
Raport ma na celu pokazanie doświadczeń ze spotkania beneficjentów w ramach dwóch działań: współpracy instytucjonalnej i rozwoju polskich uczelni. Raport zawiera opis dwóch lat realizacji projektów instytucjonalnych Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego, a także ich charakterystykę. Dodatkowo można tu znaleźć opisy wszystkich zajęć i warsztatów. W ramach współpracy instytucjonalnej poruszano w projektach najczęściej tematykę przygotowania nowych narzędzi i metod nauczania (8 wniosków). Głównymi partnerami w projekcie w ramach tego poddziałania były uczelnie wyższe (25). Najwięcej projektów (10) zrealizowano w Warszawie. Krajami partnerskimi były: Islandia (22%), Norwegia (56%), Polska (22%). W ramach rozwoju polskich uczelni zrealizowano w samej Warszawie 11 projektów. Do najbardziej popularnych typów projektów należało: przygotowanie nowych lub wprowadzenie znaczących zmian w prowadzonych kursach, modułach, specjalizacjach i programach studiów (11), rozwój programów studiów z językiem angielskim jako językiem wykładowym (11). Liczba projektów partnerskich przedstawiała się następująco: Norwegia (18), Islandia (2), Liechtenstein (1). |
Deskryptory TESE: |
wiedza, współpraca, szkolnictwo wyższe, współpraca międzynarodowa, kompetencje |
TESE descriptors: |
knowledge, cooperation, higher education, international cooperation, competence |
Publikacje: |
- Aleksandrowicz, K., Marcinkowska, K. i Iżyniec, S. (2010). "Podzielmy się wiedzą, wymieńmy doświadczenia". Raport ze spotkania beneficjentów Działania IV – Współpraca Instytucjonalna oraz Działania V – Rozwój Polskich Uczelni. Pobrane z http://www.frse.org.pl/publikacje
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.