Obserwuj
Tytuł badania: |
Podsumowanie badania przemoc i agresja w szkołach województwa podkarpackiego przeprowadzonego w roku szkolnym 2006/2007 |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 – 2007 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania jest pokazanie poziomu agresji i przemocy w podkarpackich szkołach na wszystkich etapach edukacyjnych. Narzędziem badawczym była ankieta. Wyniki badania pokazały, że średnio trzech na czterech uczniów z ponadgimnazjalnych szkół nie miało obaw co do swoich koleżanek czy kolegów ze szkoły w aspekcie potencjalnej agresji z ich strony. Co dziesiąty uczeń jednak wyrażał takie obawy. Oszacowano średnią poziomu poczucia bezpieczeństwa w szkołach: 3,96. Badanie potwierdziło, że trzeci etap edukacyjny jest bardziej zagrożony agresją i przemocą szkolną. Do najczęstszej formy przemocy zaliczono przemoc słowną. Co czwarty uczeń szkoły podstawowej czy gimnazjum przyznał się do udziału w bójce szkolnej. Wykazano, że z problemem palenia papierosów zmaga się 67% dziewcząt oraz 64% chłopców. |
Deskryptory TESE: |
przemoc, przemoc szkolna, złe sprawowanie, bezpieczeństwo, szkoła, konflikt, rozwiązywanie problemów |
TESE descriptors: |
violence, bullying, misconduct, safety, school, conflict, problem solving |
Publikacje: |
- Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. (bdw.). Podsumowanie badania przemoc i agresja w szkołach województwa podkarpackiego przeprowadzonego w roku szkolnym 2006/2007. Pobrane 10 czerwca 2015 z http://www.ko.rzeszow.pl/artykul.php?id=6142
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.