BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Podsumowanie badania przemoc i agresja w szkołach województwa podkarpackiego przeprowadzonego w roku szkolnym 2006/2007
Instytucja:
Data: 2006 – 2007
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania jest pokazanie poziomu agresji i przemocy w podkarpackich szkołach na wszystkich etapach edukacyjnych. Narzędziem badawczym była ankieta. Wyniki badania pokazały, że średnio trzech na czterech uczniów z ponadgimnazjalnych szkół nie miało obaw co do swoich koleżanek czy kolegów ze szkoły w aspekcie potencjalnej agresji z ich strony. Co dziesiąty uczeń jednak wyrażał takie obawy. Oszacowano średnią poziomu poczucia bezpieczeństwa w szkołach: 3,96. Badanie potwierdziło, że trzeci etap edukacyjny jest bardziej zagrożony agresją i przemocą szkolną. Do najczęstszej formy przemocy zaliczono przemoc słowną. Co czwarty uczeń szkoły podstawowej czy gimnazjum przyznał się do udziału w bójce szkolnej. Wykazano, że z problemem palenia papierosów zmaga się 67% dziewcząt oraz 64% chłopców.

Deskryptory TESE: przemoc, przemoc szkolna, złe sprawowanie, bezpieczeństwo, szkoła, konflikt, rozwiązywanie problemów
TESE descriptors: violence, bullying, misconduct, safety, school, conflict, problem solving
Publikacje:
  • Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. (bdw.). Podsumowanie badania przemoc i agresja w szkołach województwa podkarpackiego przeprowadzonego w roku szkolnym 2006/2007. Pobrane 10 czerwca 2015 z http://www.ko.rzeszow.pl/artykul.php?id=6142
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"