Obserwuj
Tytuł badania: |
Monitor Rynku Pracy. Raport z 12. edycji badania 9 lipca 2013 r. |
Kolejne lata cyklu: |
2012
2013
2014
2015
|
Typ badania: |
międzynarodowe, cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
18 kwietnia 2013 – 13 maja 2013 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Monitor Rynku Pracy to kwartalne badanie ankietowe, realizowane w 34 krajach z całego świata, w których Randstad prowadzi swoją działalność. Techniką pomiarowania jest ankieta online kierowana do osób w wieku 18-64 lat, które pracują minimum 24 godziny tygodniowo. Dobór osób do badania jest losowy (w Polsce w 12. edycji badania uczestniczyło 405 osób, w tym 53% kobiet). Wyniki analizy pokazały, że w 2013 r. 25% Polaków zmieniło pracę. Głównymi powodami rotacji na rynku pracy były: chęć polepszenia warunków zatrudnienia (35%) oraz zmiany strukturalne w firmie (34%). Poczucie ryzyka utraty pracy w stopniu dużym miało 10% Polaków, w stopniu umiarkowanym 24%. 86% badanych było zdania, że na rynku pracy doświadczenie liczy się bardziej niż wykształcenie. |
Deskryptory TESE: |
zatrudnienie, praca, rynek pracy, ankieta, mobilność zawodowa |
TESE descriptors: |
employment, labour, labour market, questionnaire, occupational mobility |
Publikacje: |
- Randstad. (2013). Monitor Rynku Pracy. Raport z 12. edycji badania 9 lipca 2013 r. Pobrane z http://www.randstad.pl/o-randstad/dla-mediow/raporty-instytutu-badawczego
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.