Obserwuj
Tytuł badania: |
Sytuacja życiowa dzieci przebywających w warszawskich placówkach opiekuńczo-wychowawczych |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: |
|
Data: |
listopad 2011 – grudzień 2011 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania było poznanie szeroko pojętej sytuacji życiowej wychowanków warszawskich placówek opiekuńczo-wychowawczych, ze szczególnym naciskiem na następujące kwestie: warunki mieszkaniowe, dostęp do opieki zdrowotnej i edukacji, zmiany miejsca zamieszkania, poczucie szczęścia i bezpieczeństwa, uczestnictwo w podejmowaniu decyzji oraz plany na przyszłość. W badaniu wzięli udział wychowankowie czterech placówek opiekuńczo-wychowawczych. Przeprowadzo łącznie 20 indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) z dziećmi w wieku 13-16 lat. Wyniki badania pokazały mniejszą akceptację swojej sytuacji i miejsca pobytu u dzieci przebywających na pogotowiu opiekuńczym. Wiąże się to z częstszym podejmowaniem przez nich zachowań ryzykownych (np. ucieczki z placówki). Zauważono duże problemy w nauce u badanych uczniów. W związku z tym prognozuje się, że grupa ta będzie miała w przyszłości trudności w zdobyciu odpowiednich kwalifikacji zawodowych. |
Deskryptory TESE: |
dziecko, placówka edukacyjna, wychowanie dziecka, opieka nad dzieckiem, warunki kształcenia |
TESE descriptors: |
child, educational institution, child rearing, childcare, learning context |
Publikacje: |
- Uniwersytet Warszawski. (2012). Sytuacja życiowa dzieci przebywających w warszawskich placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Pobrane z http://fdn.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.