BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Raport z badań wyników nauczania przedmiotu: Harmonia w szkołach muzycznych II stopnia w Polsce (2014)
Kolejne lata cyklu: 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: maj 2013 – czerwiec 2013
Badacz: Małgorzata Bednarek, Jolanta Chliszcz, Anna Drogowska, Bożena Krygier, Renata Lato, Janusz Bogdan Lewandowski, Ewa Nestorowicz, Barbara Ołdak, Małgorzata Ostrowska, Lidia Skrzyniarz, Grażyna Sołtyk, Wiesława Suszyńska, Teresa Taradejna, Elżbieta Terlega-Stachów, Andrzej Walasik, Ewelina Wiburg-Marzec, Jerzy Zamuszko
Abstrakt:

Głónym celem badania było zdiagnozowanie poziomu jakości nauczania przedmiotu "HARMONIA". Postawiono główne pytanie badawcze: czy i w jakim zakresie realizowana jest podstawa programowa z badanego przedmiotu w szkole muzycznej drugiego stopnia. W badaniu wzięło udział 110 szkół (939 uczniów). Narzędziem badawczym był test. Badanie wykazało, że poziom wykonalności testu wyniósł 26,5%. Wyniki badania pokazały m.in. realizację konstrukcji czterogłosowej, błędy w konstrukcji, poziom basu cyfrowanego, analizę funkcji harmonicznych, modulacje.

Deskryptory TESE: nauczanie, muzyka, szkoła muzyczna, jakość kształcenia, jakość nauczania
TESE descriptors: teaching, music, art school, quality of education, teaching quality
Publikacje:
  • Centrum Edukacji Artystycznej. (2014). Raport z badań wyników nauczania przedmiotu: Harmonia w szkołach muzycznych II stopnia w Polsce (2014). Pobrane z http://cea.art.pl/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"