
Obserwuj
Tytuł badania: |
Przygotowanie szkół do objęcia dzieci sześcioletnich obowiązkiem szkolnym |
Instytucja: |
|
Data: |
2013 – 2014 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania była ocena stopnia przygotowania publicznych szkół podstawowych do objęcia dzieci sześcioletnich obowiązkiem szkolnym z dniem 1 września 2014 r. Badanie dotyczyło zarówno warunków lokalowych, wyposażenia, jak i warunków organizacyjnych oraz przygotowania kadry nauczycielskiej. W badaniu wzięło udział 6881 szkół podstawowych (kontrolę przeprowadzono w 88 placówkach). W badaniu wykorzystano kwestionariusz. Wyniki badania pokazały, że średnia procentowa braku dostatecznej liczby sal lekcyjnych dla zapewnienia osobnej sali każdemu oddziałowi klas I-III wyniosła 15,8% (największy odsetek w województwie pomorskim: 21,4%, najmniejszy w opolskim: 4,4%). 98% sprawdzanych sal lekcyjnych wyposażono w pomoce dydaktyczne: gry i zabawki dydaktyczne (93%), kąciki tematyczne (89%), biblioteczki (82%). Dodatkowo stwierdzono, że wykwalifikowana kadra pedagogiczna pracowała w każdej z kontrolowanych szkół. Wnioski dotyczą podjęcia dyrektorskich działań w zakresie dostosowania mebli i sprzętów do wymagań uczniowskich w zakresie wyposażenia sal lekcyjnych oraz planów lekcyjnych i zmianowości kształcenia. |
Deskryptory TESE: |
szkoła, dziecko, edukacja, szkoła podstawowa, kadra pedagogiczna, warunki kształcenia |
TESE descriptors: |
school, child, education, primary school, teaching staff, learning context |
Publikacje: |
- Najwyższa Izba Kontroli. (2014). Przygotowanie szkół do objęcia dzieci sześcioletnich obowiązkiem szkolnym. Pobrane z http://www.ko.olsztyn.pl/?main=2&sub=32

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.