Obserwuj
Tytuł badania: |
Kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Instytucja: |
|
Data: |
2011 – 2012 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania była ocena organizacji kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz finansowania zadań w tym zakresie. W badaniu wzięło udział 58 jednostek w tym: Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN), 13 urzędów miast, trzy starostwa powiatowe, 40 publicznych szkół (22 specjalne, 18 ogólnodostępnych), jedna samorządowa jednostka budżetowa. Wyniki badania dotyczyły m.in. realizacji przez MEN polityki oświatowej państwa w zakresie kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami; gospodarowania środkami publicznymi oraz wykonywaniem zadań przez organy prowadzące szkoły w zakresie kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami; organizacji kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami w szkołach publicznych. Stwierdzono, że czynnikami źle wpływającymi na jakość kształcenia osób niepełnosprawnych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są niedostateczny poziom funkcjonowania i działania organów prowadzących szkoły oraz bariery architektoniczne, uniemożliwiające swobodne przemieszczanie się po terenie szkoły. |
Deskryptory TESE: |
jakość kształcenia, uczeń, niepełnosprawność intelektualna, edukacja, specjalne potrzeby edukacyjne |
TESE descriptors: |
quality of education, pupil, intellectual disability, education, special educational needs |
Publikacje: |
- Najwyższa Izba Kontroli. (2012). Kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pobrane z http://www.ko.olsztyn.pl/?main=2&sub=32
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.