Obserwuj
Tytuł badania: |
Efekty kształcenia w szkołach publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 – 2013 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania było ocena efektów kształcenia na poszczególnych etapach edukacji w szkołach publicznych oraz w szkołach niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla dzieci i młodzieży. Wzięto pod uwagę proces dydaktyczny (warunki nauczania), wspieranie kształcenia uczniów zdolnych i z trudnościami, efekty kształcenia w szkołach oraz nadzór pedagogiczny. W badaniu wzięło udział 48 szkół (21 publicznych oraz 28 niepublicznych). Dodatkowo badania przeprowadzono w dziewięciu kuratoriach oświaty. W badaniu wykorzystano wskaźniki Edukacyjnej Wartości Dodanej (EWD), opracowane przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE). Techniką badawczą była ankieta. Badanie pokazało, że 82% nauczycieli ze szkół publicznych oraz 67% z niepublicznych podczas realizacji programu nauczania skupia się na wiedzy merytorycznej i umiejętnościach, które będą sprawdzane na egzaminie. W raporcie zawarto rekomendacje dotyczące zwiększenia potencjalnych osiągnięć i efektów kształcenia. Dotyczyły one np. ewaluacji szkół niepublicznych po każdym roku szkolnym (MEN), wdrażania EWD (kuratoria), zachęty uczniów do współzawodnictwa szkolnego (dyrektorzy). |
Deskryptory TESE: |
jakość kształcenia, szkoła publiczna, szkoła niepubliczna, szkoła, edukacja |
TESE descriptors: |
quality of education, public-sector school, private school, school, education |
Publikacje: |
- Najwyższa Izba Kontroli. (2014). Efekty kształcenia w szkołach publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych. Pobrane z http://www.ko.olsztyn.pl/?main=2&sub=32
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.