BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wpływ likwidacji szkół publicznych na warunki realizacji zadań oświatowych gmin
Instytucja:
Data: 9 września 2013 – 31 grudnia 2013
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania była ocena wpływu likwidacji szkół na warunki kształcenia uczniów i realizację zadań oświatowych gminy. Badanie przeprowadzono w 39 gminach z następujących województw: lubelskiego, lubuskiego, małopolskiego, mazowieckiego, opolskiego, podkarpackiego, podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, zachodniopomorskiego. Badanie pokazało, że likwidacja szkół podstawowych i gimnazjalnych miała na celu zmniejszenie wydatków na oświatę. Dopiero w dalszej kolejności wzięto pod uwagę jakość kształcenia. Co drugą zlikwidowaną szkołę (47,9%) zastąpiły nowo utworzone publiczne i niepubliczne placówki spoza gminy. Jednymi z większych konsekwencji likwidacji szkół były wydłużenie drogi dojazdu ucznia i utrata miejsc pracy nauczycieli.

Deskryptory TESE: szkoła, szkoła publiczna, polityka edukacyjna, edukacja, uczeń, jakość kształcenia, finansowanie edukacji
TESE descriptors: school, public-sector school, education policy, education, pupil, quality of education, financing of education
Publikacje:
  • Najwyższa Izba Kontroli. (2014). Wpływ likwidacji szkół publicznych na warunki realizacji zadań oświatowych gmin. Pobrane z http://www.ko.olsztyn.pl/?main=2&sub=32
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"