Obserwuj
Tytuł badania: |
Wpływ likwidacji szkół publicznych na warunki realizacji zadań oświatowych gmin |
Instytucja: |
|
Data: |
9 września 2013 – 31 grudnia 2013 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania była ocena wpływu likwidacji szkół na warunki kształcenia uczniów i realizację zadań oświatowych gminy. Badanie przeprowadzono w 39 gminach z następujących województw: lubelskiego, lubuskiego, małopolskiego, mazowieckiego, opolskiego, podkarpackiego, podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, zachodniopomorskiego. Badanie pokazało, że likwidacja szkół podstawowych i gimnazjalnych miała na celu zmniejszenie wydatków na oświatę. Dopiero w dalszej kolejności wzięto pod uwagę jakość kształcenia. Co drugą zlikwidowaną szkołę (47,9%) zastąpiły nowo utworzone publiczne i niepubliczne placówki spoza gminy. Jednymi z większych konsekwencji likwidacji szkół były wydłużenie drogi dojazdu ucznia i utrata miejsc pracy nauczycieli. |
Deskryptory TESE: |
szkoła, szkoła publiczna, polityka edukacyjna, edukacja, uczeń, jakość kształcenia, finansowanie edukacji |
TESE descriptors: |
school, public-sector school, education policy, education, pupil, quality of education, financing of education |
Publikacje: |
- Najwyższa Izba Kontroli. (2014). Wpływ likwidacji szkół publicznych na warunki realizacji zadań oświatowych gmin. Pobrane z http://www.ko.olsztyn.pl/?main=2&sub=32
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.