Obserwuj
Tytuł badania: |
Badania panelowe w szkołach podstawowych i gimnazjach a rozwój wskaźnika EWD |
Typ badania: |
podłużne |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
Zofia Lisiecka |
Abstrakt: |
W badaniu posłużono się metodologią porównawczą, obejmującą pomiar osiągnięć na sprawdzianie szóstoklasisty i egzaminie gimnazjalnym oraz egzaminie gimnazjalnym i maturze/egzaminie zawodowym. Celem takiego zabiegu metodologicznego w badaniu podłużnym jest próba uchwycenia dynamiki zmian rozwoju ucznia (w obszarze wiedzy i umiejętności). Doniesienie pokazuje pierwszy etap badania, w którym wzięli udział uczniowie szkół podstawowych. Techniką badawczą była ankieta dla rodziców, nauczycieli i dyrektorów (wykorzystano narzędzia: Test Matryc Ravena oraz opis ucznia sporządzony przez wychowawcę klasy pierwszej). W badaniu wzięło udział 180 szkół podstawowych oraz 150 gimnazjalnych (dobór losowy). W pierwszym etapie przebadano cechy indywidualne ucznia, jego gotowość szkolną, środowisko rodzinne. Doniesienie zapowiada następne etapy realizacji badania. |
Deskryptory TESE: |
szkoła podstawowa, gimnazjum, wskaźnik, badania edukacyjne, edukacja |
TESE descriptors: |
primary school, lower secondary, indicator, educational research, education |
Publikacje: |
- Lisiecka, Z. (2010). Badania panelowe w szkołach podstawowych i gimnazjach a rozwój wskaźnika EWD. Doniesienie badawcze. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego (s. 425-437). Toruń: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.