Obserwuj
Tytuł badania: |
Ocena potrzeb szkoły na podstawie osiągnięć uczniów oraz wyników ewaluacji zewnętrznej |
Instytucja: |
|
Data: |
[2011] |
Badacz: |
Agnieszka Borek, Jan Herczyński, Ewa Stożek |
Abstrakt: |
Celem doniesienia było pokazanie aktualnych potrzeb szkoły w kilku obszarach. Dane pozyskiwano poprzez analizę uczniowskich osiągnięć oraz zewnętrzną ewaluację. W badaniu przeanalizowano egzaminy gimnazjalne z poprzednich lat w celu stworzenia podstaw do analizy porównawczej szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W raporcie opisano przypadki pojedynczych szkół. W badaniu dotyczącym ewaluacji zewnętrznej dokonano oceny potrzeb kadrowych w kilku zakresach: zatrudniania kadry szkół i placówek, oceny pracy i awansu zawodowego nauczycieli, współpracy z organem nadzoru pedagogicznego przy ustalaniu oceny pracy dyrektora szkoły i placówki, opracowania na każdy rok budżetowy planu doskonalenia zawodowego, ustalenia sieci szkół i placówek prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, zapewnienia warunków działania szkół i placówek, w tym wyposażenia szkół i placówek w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów edukacyjnych i egzaminów. W raporcie pokazano także potrzeby organizacyjne szkół. |
Deskryptory TESE: |
edukacja, szkoła, uczeń, efekt uczenia się, ewaluacja |
TESE descriptors: |
education, school, pupil, learning outcome, evaluation |
Publikacje: |
- Herczyński, J., Borek, A. i Stożek, E. (2012). Ocena potrzeb szkoły na podstawie osiągnięć uczniów oraz wyników ewaluacji zewnętrznej. W: M. Herbst (red.), Finansowanie oświaty (s. 173-232). Warszawa: Wydawnictwo ICM.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.