
Obserwuj
Tytuł badania: |
Przykład diagnozy lokalnej z wykorzystaniem wyników egzaminacyjnych z przedmiotów ogólnokształcących |
Instytucja: |
|
Data: |
[2011] |
Badacz: |
Anna Rappe, Maria Krystyna Szmigel |
Abstrakt: |
Raport zawiera informacje na temat lokalnej diagnozy, uwzględniającej wyniki egzaminów z ogólnokształcących przedmiotów. Do tego celu wykorzystano powszechnie dostępne dane z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie (OKE) oraz ze strony internetowej Edukacyjnej Wartości Dodanej. Okazało się, że sposób zestawienia egzaminacyjnych wskaźników można zastosować w 559 gminach (71 powiatów), objętych działaniem OKE w Krakowie. W doniesieniu pokazano trzypoziomową diagnozę: w szkole podstawowej, gimnazjum, liceum i technikum. Wyniki analiz dowiodły, że w 2011 roku do sprawdzianu po szóstej klasie szkoły podstawowej przystąpiło 1189 uczniów. Średni rezultat wyniósł 67,5% punktu. Podobne dane pokazano dla powiatu wielickiego. Wyliczono trzyletnie wskaźniki egzaminacyjne dla gimnazjów oraz dwuletnie wyniki maturalne w liceach ogólnokształcących i technikach. Dzięki badaniu pokazano sposób, w jaki można zestawiać i dokonywać analizy wskaźników egzaminów zewnętrznych. |
Deskryptory TESE: |
efekt uczenia się, egzamin, przedmiot nauczania, kształcenie ogólne, gimnazjum, szkoła podstawowa, szkoła średnia |
TESE descriptors: |
learning outcome, examination, curriculum subject, general education, lower secondary, primary school, secondary school |
Publikacje: |
- Szmigel, M.K. i Rappe, A. (2012). Przykład diagnozy lokalnej z wykorzystaniem wyników egzaminacyjnych z przedmiotów ogólnokształcących. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Regionalne i lokalne diagnozy edukacyjne (s. 266-276). Wrocław: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej.

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.