Obserwuj
Tytuł badania: |
Diagnoza umiejętności dzieci 5-, 6- i 7-letnich za pomocą Testu Umiejętności na Starcie Szkolnym TUnSS |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2012 – czerwiec 2012 |
Badacz: |
Radosław Kaczan, Piotr Rycielski |
Abstrakt: |
Celem badania było oszacowanie poziomu zróżnicowania kompetencji między dziećmi na różnych etapach edukacji wczesnoszkolnej oraz oszacowanie wpływu różnego rodzaju ścieżek edukacyjnych na rozwój edukacyjny dzieci 5-, 6- i 7-letnich. W badaniu wykorzystano narzędzie diagnostyczne dla dzieci na starcie szkolnym (TUnSS). Zastosowano metodologię testowania adaptatywnego. TUnSS badało umiejętności matematyczne, pisanie i czytanie. W badaniu wzięło udział 3769 dzieci od piątego do siódmego roku życia. Dzięki badaniu było możliwe określenie skali różnic w poziomach umiejętności dzieci na pierwszym etapie edukacyjnym. Okazało się np., że siedmioletni uczniowie klas pierwszych osiągają najlepsze wyniki w zakresie pisania. |
Deskryptory TESE: |
umiejętności podstawowe, dziecko, szkoła, badania edukacyjne, edukacja |
TESE descriptors: |
basic skills, child, school, educational research, education |
Publikacje: |
- Kaczan, R. i Rycielski, P. (2012). Diagnoza umiejętności dzieci 5-, 6- i 7-letnich za pomocą Testu Umiejętności na Starcie Szkolnym TUnSS. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Regionalne i lokalne diagnozy edukacyjne (s. 170-177). Wrocław: Grupa Tomami.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.