BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Diagnoza umiejętności dzieci 5-, 6- i 7-letnich za pomocą Testu Umiejętności na Starcie Szkolnym TUnSS
Instytucja:
Data: maj 2012 – czerwiec 2012
Badacz: Radosław Kaczan, Piotr Rycielski
Abstrakt:

Celem badania było oszacowanie poziomu zróżnicowania kompetencji między dziećmi na różnych etapach edukacji wczesnoszkolnej oraz oszacowanie wpływu różnego rodzaju ścieżek edukacyjnych na rozwój edukacyjny dzieci 5-, 6- i 7-letnich. W badaniu wykorzystano narzędzie diagnostyczne dla dzieci na starcie szkolnym (TUnSS). Zastosowano metodologię testowania adaptatywnego. TUnSS badało umiejętności matematyczne, pisanie i czytanie. W badaniu wzięło udział 3769 dzieci od piątego do siódmego roku życia. Dzięki badaniu było możliwe określenie skali różnic w poziomach umiejętności dzieci na pierwszym etapie edukacyjnym. Okazało się np., że siedmioletni uczniowie klas pierwszych osiągają najlepsze wyniki w zakresie pisania.

Deskryptory TESE: umiejętności podstawowe, dziecko, szkoła, badania edukacyjne, edukacja
TESE descriptors: basic skills, child, school, educational research, education
Publikacje:
  • Kaczan, R. i Rycielski, P. (2012). Diagnoza umiejętności dzieci 5-, 6- i 7-letnich za pomocą Testu Umiejętności na Starcie Szkolnym TUnSS. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Regionalne i lokalne diagnozy edukacyjne (s. 170-177). Wrocław: Grupa Tomami.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"