BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Opinie polskich gimnazjalistów dotyczące nauki języków obcych
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: 2011
Badacz: Agata Gajewska-Dyszkiewicz
Abstrakt:

Raport dotyczy fragmentu Europejskiego Badania Kompetencji Językowych (ESLC). W doniesieniu przedstawiono m.in. kwestie radzenia uczniów z nauką języków obcych. Okazało się, że poziom całkiem dobry wskazało 58,68% dziewcząt oraz 50,43% chłopców. Zbadano także postrzegane trudności w nauce danego języka obcego. Na poziomie bardzo trudnym plasowały się: gramatyka (17,83%), pisanie (13,49%) oraz rozumienie ze słuchu (11%) i mówienie (10,71%). Oceniono, że nauka języków obcych najbardziej przydaje się w kontaktach z obcokrajowcami (72,92%), zdobyciu dobrej pracy (64,78%) oraz w podróży (54,39%). Wnioski z badania potwierdzają, że nauka języków obcych w oczach uczniów zyskuje coraz większe znaczenie.

Deskryptory TESE: Polska, gimnazjum, uczeń, nauka szkolna, język nauczania
TESE descriptors: Poland, lower secondary, pupil, schooling, teaching language
Publikacje:
  • Gajewska-Dyszkiewicz, A. (2012). Opinie polskich gimnazjalistów dotyczące nauki języków obcych. Języki Obce w Szkole, 4, 73-78.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"