Obserwuj
Tytuł badania: |
Opinie polskich gimnazjalistów dotyczące nauki języków obcych |
Typ badania: |
międzynarodowe |
Instytucja: |
|
Data: |
2011 |
Badacz: |
Agata Gajewska-Dyszkiewicz |
Abstrakt: |
Raport dotyczy fragmentu Europejskiego Badania Kompetencji Językowych (ESLC). W doniesieniu przedstawiono m.in. kwestie radzenia uczniów z nauką języków obcych. Okazało się, że poziom całkiem dobry wskazało 58,68% dziewcząt oraz 50,43% chłopców. Zbadano także postrzegane trudności w nauce danego języka obcego. Na poziomie bardzo trudnym plasowały się: gramatyka (17,83%), pisanie (13,49%) oraz rozumienie ze słuchu (11%) i mówienie (10,71%). Oceniono, że nauka języków obcych najbardziej przydaje się w kontaktach z obcokrajowcami (72,92%), zdobyciu dobrej pracy (64,78%) oraz w podróży (54,39%). Wnioski z badania potwierdzają, że nauka języków obcych w oczach uczniów zyskuje coraz większe znaczenie. |
Deskryptory TESE: |
Polska, gimnazjum, uczeń, nauka szkolna, język nauczania |
TESE descriptors: |
Poland, lower secondary, pupil, schooling, teaching language |
Publikacje: |
- Gajewska-Dyszkiewicz, A. (2012). Opinie polskich gimnazjalistów dotyczące nauki języków obcych. Języki Obce w Szkole, 4, 73-78.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.