|
|
Tytuł badania: | Raport z monitorowania realizacji obowiązkowych godzin zajęć wychowania fizycznego w formach alternatywnych w szkołach województwa podkarpackiego |
Instytucja: | |
Data: | 25 maja 2010 – 28 maja 2010 |
Badacz: | Marta Jadach-Stupnicka, Zdzisław Sarna, Jadwiga Świętoń |
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja lekcji wychowania fizycznego odbywających się w alternatywnej formie w szkołach województwa podkarpackiego. Zastosowano technikę ankiety. W badaniu wzięło udział 60 szkół podstawowych, 30 gimnazjów, 17 szkół ponadgimnazjalnych. Wzięto pod uwagę 26 ankiet (24%). Wyniki badania pokazały, że alternatywne formy są realizowane przez 34,5% badanych szkół. Do przyczyn niewprowadzania innych form wychowania fizycznego w szkołach zaliczono: brak możliwości kadrowych, niewystarczającą bazę sportową. Do zajęć, na które uczęszczają uczniowie w ramach innych niż tradycyjne form wychowania fizycznego, można zaliczyć: lekkoatletykę, basen, taniec, gimnastykę, jazdę konną, turystykę, aerobik, tenis, strzelectwo, wspinaczkę, sporty walki. Wyniki badania potwierdziły niewielki procent zainteresowania alternatywnymi formami edukacyjnymi w szkołach ponadgimnazjalnych. |
Deskryptory TESE: | zajęcia edukacyjne, zajęcia szkolne, wychowanie fizyczne, sprawność, szkoła |
TESE descriptors: | educational activities, school activities, physical education, efficiency, school |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.