Obserwuj
Tytuł badania: |
Monitorowanie wdrażania podstawy wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w województwie podkarpackim |
Instytucja: |
|
Data: |
19 kwietnia 2010 – 23 kwietnia 2010 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja procesów wdrażania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego do szkół. Badanie dotyczyło województwa podkarpackiego. Do badania wybrano 43 przedszkola, 85 oddziałów przedszkolnych, 4 inne formy wychowania przedszkolnego, 112 szkół podstawowych oraz 54 gimnazja. W analizie wykorzystano odpowiedzi 224 dyrektorów. Techniką badawczą była ankieta online. Postawiono m.in. następujące pytania badawcze: w jaki sposób w szkole/placówce zapoznawano się z podstawą programową; jakiego wsparcia w realizacji podstawy programowej oczekują szkoły i placówki. Najczęstszym sposobem zapoznawania się z treściami podstawy programowej była indywidualna lektura tego dokumentu. Główną formą informowania rodziców o zmianach programowych były spotkania dyrektorów z rodzicami. 67% dyrektorów opowiedziało się za potrzebą wsparcia dla szkół w realizacji podstawy programowej. Raport kończą rekomendacje. |
Deskryptory TESE: |
wychowanie dziecka, wychowawca, edukacja przedszkolna, kształcenie ogólne, ewaluacja |
TESE descriptors: |
child rearing, educational childcare staff, pre-primary education, general education, evaluation |
Publikacje: |
- Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. (2010). Monitorowanie wdrażania podstawy wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w województwie podkarpackim. Pobrane z http://www.ko.rzeszow.pl/artykul.php?id=6142
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.