BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Niezbędny czy przeżytek? Współczesny wychowawca klasowy w opiniach uczniów szkół ponadpodstawowych
Instytucja:
Data: kwiecień 2012 – wrzesień 2013
Badacz: Adrianna Sarnat-Ciastko
Abstrakt:

Celem badania była weryfikacja obrazu tutora i wychowawcy w opiniach młodzieży. W jakościowym badaniu o charakterze eksploracyjnym wzięli udział uczniowie szkół gimnazjalnych (66,1%) i ponadgimnazjalnych (33,9%). Łącznie przebadano 283 uczniów z 31 szkół z Częstochowy i Wrocławia (59% dziewcząt oraz 40,3% chłopców). Narzędziem badawczym był kwestionariusz zdań niedokończonych Moje życie. Wyniki badania pokazały, że dużą szansą na polepszenie jakości edukacji w szkołach jest wdrażanie tutoringu, który (jak się okazało w świetle badania) staje się uczniowską potrzebą.

Autorskie słowa kluczowe: badania jakościowe, wychowawca, tutor, relacja uczeń-nauczyciel
Author's Keywords: qualitative research, teacher-educator, tutor, teacher-pupil relationship
Deskryptory TESE: szkolnictwo średnie, gimnazjum, wychowawca klasy, wychowawca, uczeń, relacja nauczyciel – uczeń
TESE descriptors: secondary education, lower secondary, form teacher, educational childcare staff, pupil, teacher-student relation
Publikacje:
  • Sarnat-Ciastko, A. (2014). Niezbędny czy przeżytek? Współczesny wychowawca klasowy w opiniach uczniów szkół ponadpodstawowych. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 23, 231-240.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"