Tytuł badania: |
Niezbędny czy przeżytek? Współczesny wychowawca klasowy w opiniach uczniów szkół ponadpodstawowych |
Instytucja: |
|
Data: |
kwiecień 2012 – wrzesień 2013 |
Badacz: |
Adrianna Sarnat-Ciastko |
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja obrazu tutora i wychowawcy w opiniach młodzieży. W jakościowym badaniu o charakterze eksploracyjnym wzięli udział uczniowie szkół gimnazjalnych (66,1%) i ponadgimnazjalnych (33,9%). Łącznie przebadano 283 uczniów z 31 szkół z Częstochowy i Wrocławia (59% dziewcząt oraz 40,3% chłopców). Narzędziem badawczym był kwestionariusz zdań niedokończonych Moje życie. Wyniki badania pokazały, że dużą szansą na polepszenie jakości edukacji w szkołach jest wdrażanie tutoringu, który (jak się okazało w świetle badania) staje się uczniowską potrzebą. |
Autorskie słowa kluczowe: |
badania jakościowe, wychowawca, tutor, relacja uczeń-nauczyciel |
Author's Keywords: |
qualitative research, teacher-educator, tutor, teacher-pupil relationship |
Deskryptory TESE: |
szkolnictwo średnie, gimnazjum, wychowawca klasy, wychowawca, uczeń, relacja nauczyciel – uczeń |
TESE descriptors: |
secondary education, lower secondary, form teacher, educational childcare staff, pupil, teacher-student relation |
Publikacje: |
- Sarnat-Ciastko, A. (2014). Niezbędny czy przeżytek? Współczesny wychowawca klasowy w opiniach uczniów szkół ponadpodstawowych. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 23, 231-240.
|