BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Absolwent na rynku pracy – między oczekiwaniami a wyzwaniami
Instytucja:
Data: grudzień 2013 – kwiecień 2014
Badacz: Daniel Kukla
Abstrakt:

Celem badania była diagnoza opinii i oczekiwań młodych ludzi wobec edukacji wyższej. Badanie przeprowadzono wśród 143 studentów z drugiego i trzeciego roku studiów stacjonarnych (62 osoby z Uniwersytetu Opolskiego oraz 81 studentów z Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie). Techniką badawczą była ankieta. Wyniki badania pokazały, że największe oczekiwania studentów wobec kształcenia na studiach dotyczą wykształcenia praktycznych umiejętności z zakresu danej branży (73,43%) oraz przekazania specjalistycznej wiedzy z danego obszaru (68,53%). Dodatkowo istotne okazały się: wykształcenie umiejętności poruszania się po rynku pracy (39,16%) i wpojenie kompetencji kluczowych w wybranym zawodzie (37,76%).

Autorskie słowa kluczowe: absolwent, rynek pracy, kwalifikacje, wykształcenie, kariera zawodowa
Author's Keywords: graduate, job market, qualifications, education, career
Deskryptory TESE: absolwent, praca, rynek pracy, kwalifikacje zawodowe, kariera zawodowa
TESE descriptors: school leaver, labour, labour market, vocational qualification, career
Publikacje:
  • Kukla, D. (2014). Absolwent na rynku pracy – między oczekiwaniami a wyzwaniami. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 23, 293-302.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"