Tytuł badania: |
Ocena programów nauczania przedmiotów językoznawczych na filologiach obcych |
Instytucja: |
|
Data: |
[2013] |
Badacz: |
Elżbieta Mańczak-Wohlfeld |
Abstrakt: |
Celem sondażowego badania o charakterze analitycznym jest ocena kursów filologicznych na wybranych uniwersytetach polskich. Raport zawiera szczegółowy wykaz przedmiotów wraz z liczbą godzin, prowadzonych w ramach nauczania w wybranych polskich uczelniach wyższych, np. na Uniwersytecie Jagiellońskim, Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, Uniwersytecie Zielonogórskim, Uniwersytecie Opolskim, Uniwersytecie Gdańskim, Uniwersytecie Wrocławskim czy Uniwersytecie Łódzkim. Badanie pokazało potrzebę zwiększenia liczby godzin takich przedmiotów jak fonetyka i fonologia, morfoskładnia, gramatyka historyczna/historia języka (propozycja zwiększenia liczby godzin do 60). Autorka raportu rekomenduje jednocześnie uwzględnienie semantyki i pragmatyki jako przedmiotu obligatoryjnego. Dodatkowo proponuje ułatwienie dostępu do opisów kursów. |
Autorskie słowa kluczowe: |
opis kursów, semantyka i pragmatyka, gramatyka historyczna/historia języka, morfoskładnia, fonetyka i fonologia |
Author's Keywords: |
course description, semantics and pragmatics, historical grammar/history of language, morphosyntax, phonetics and phonology |
Deskryptory TESE: |
ocenianie, język nauczania, język, program nauczania, kurs, jakość kształcenia |
TESE descriptors: |
marking, teaching language, language, curriculum, course, quality of education |
Publikacje: |
- Mańczak-Wohlfeld, E. (2014). Ocena programów nauczania przedmiotów językoznawczych na filologiach obcych. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego, 70, 223-238.
|