Obserwuj
Tytuł badania: |
Szkoła realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Data: |
1 września 2013 – 31 marca 2014 |
Badacz: |
Łukasz Kluz, Stefan Wlazło |
Abstrakt: |
W badaniu o charakterze ewaluacyjnym wykorzystano technikę analizy danych źródłowych do zweryfikowania stanu realizacji koncepcji pracy zorientowanej na uczniowski rozwój. Analiza statystycznych danych zastanych dowiodła, że najważniejszymi wartościami, które uznaje się w szkołach, są poczucie bezpieczeństwa i przyjazny klimat, a także krzewienie postaw patriotycznych i społecznych wśród uczniów. Do najważniejszych zadań szkół (według dyrektorów) powinny należeć: dbałość o bazę lokalową i wyposażenie oraz współpraca z np. rodzicami. Okazuje się, że wpływ zarówno rodziców, jak i uczniów na zmiany zachodzące w szkołach jest nikły. Trzy na cztery szkoły biorące udział w ewaluacji zewnętrznej osiągnęły poziom wysoki, jeśli chodzi o pracę placówki oświatowej. Raport wieńczą rekomendacje dotyczące badanych kwestii. |
Deskryptory TESE: |
szkoła, edukacja, ewaluacja, rozwój dziecka, uczeń |
TESE descriptors: |
school, education, evaluation, child development, pupil |
Publikacje: |
- Kluz, Ł. i Wlazło, S. (2014). Szkoła realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2013/2014 (s. 21-37). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.