BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Szkoła realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów
Typ badania: ewaluacyjne
Data: 1 września 2013 – 31 marca 2014
Badacz: Łukasz Kluz, Stefan Wlazło
Abstrakt:

W badaniu o charakterze ewaluacyjnym wykorzystano technikę analizy danych źródłowych do zweryfikowania stanu realizacji koncepcji pracy zorientowanej na uczniowski rozwój. Analiza statystycznych danych zastanych dowiodła, że najważniejszymi wartościami, które uznaje się w szkołach, są poczucie bezpieczeństwa i przyjazny klimat, a także krzewienie postaw patriotycznych i społecznych wśród uczniów. Do najważniejszych zadań szkół (według dyrektorów) powinny należeć: dbałość o bazę lokalową i wyposażenie oraz współpraca z np. rodzicami. Okazuje się, że wpływ zarówno rodziców, jak i uczniów na zmiany zachodzące w szkołach jest nikły. Trzy na cztery szkoły biorące udział w ewaluacji zewnętrznej osiągnęły poziom wysoki, jeśli chodzi o pracę placówki oświatowej. Raport wieńczą rekomendacje dotyczące badanych kwestii.

Deskryptory TESE: szkoła, edukacja, ewaluacja, rozwój dziecka, uczeń
TESE descriptors: school, education, evaluation, child development, pupil
Publikacje:
  • Kluz, Ł. i Wlazło, S. (2014). Szkoła realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2013/2014 (s. 21-37). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"