Tytuł badania: |
Analiza spełniania wymagania "uczniowie są aktywni" w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na podstawie ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w roku szkolnym 2013/2014 |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Data: |
2013 – 2014 |
Badacz: |
Natalia Ciak |
Abstrakt: |
Dane pozyskano z zewnętrznej ewaluacji przeprowadzonej w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz z analizy danych źródłowych, a także z rozmowy z uczniami i obserwacji lekcji. Dodatkowo przeprowadzono ankietę wśród uczniów (narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiet: Mój dzień i Moja szkoła). W ankiecie Mój dzień wzięło udział 17 059 uczniów. Przedmiotem weryfikacji była analiza spełniania wymagania uczniowie są aktywni. Wyniki badania pokazały, że 86% badanych zadeklarowało zaangażowanie podczas większości zajęć. Zgromadzone wyniki pokazały zależność: im wyższy etap edukacyjny, tym zadawanie pytań podczas lekcji maleje. Pomimo to wykazano bardzo wysoki poziom spełniania badanego wymagania (zwłaszcza wśród szkół licealnych). |
Deskryptory TESE: |
uczeń, szkoła podstawowa, ewaluacja, gimnazjum, szkolnictwo średnie, edukacja |
TESE descriptors: |
pupil, primary school, evaluation, lower secondary, secondary education, education |
Publikacje: |
- Ciak, N. (2014). Analiza spełniania wymagania "uczniowie są aktywni" w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na podstawie ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w roku szkolnym 2013/2014. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2013/2014 (s. 91-108). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
|