BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Indywidualizacja procesu edukacyjnego – próba analizy wybranych determinant
Typ badania: ewaluacyjne
Data: 1 września 2013 – 31 marca 2014
Badacz: Anna Walczak
Abstrakt:

Dane na temat indywidualizacji procesu edukacyjnego pozyskano dzięki zewnętrznej ewaluacji przeprowadzonej przez wizytatorów w szkołach na II, III i IV etapie edukacyjnym. Analiza pokazała, że w szkołach nie dochodzi do indywidualizacji procesu dydaktycznego w odniesieniu do każdego ucznia (poziom niespełniania: 14,5%). Analiza danych źródłowych wykazała m.in., że edukatorzy skupiają uwagę na zdolnościach, możliwościach czy osiągnięciach uczniowskich. Z rzadka zwracają uwagę na potrzeby, zainteresowania i oczekiwania podopiecznych. Diagnoza uczniowskiego potencjału następuje zwykle w szkole poprzez obserwację i analizę osiągnięć uczniów. Czterech na pięciu uczniów przyznało, że zajęcia pozalekcyjne są dostosowane do ich potrzeb. Co trzeci uczeń (77%) uznał je za interesujące.

Deskryptory TESE: ewaluacja, proces uczenia się, edukacja, jakość kształcenia, jakość nauczania
TESE descriptors: evaluation, learning process, education, quality of education, teaching quality
Publikacje:
  • Walczak, A. (2014). Indywidualizacja procesu edukacyjnego – próba analizy wybranych determinant. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2013/2014 (s. 129-146). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"