Abstrakt: |
Badanie dotyczące realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2013/2014 dotyczyło kilku szczegółowych kwestii, m.in.: wspierania rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego, podniesienia jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych, bezpieczeństwa w szkole. Dane pozyskano z platformy SEO. Ponadto w badaniu ewaluacyjnym wykorzystano technikę ankiety. Wyniki potwierdziły, że co trzeci rodzic (75,04%) jest informowany przez szkołę kilka razy w roku o potrzebach swojego dziecka. Ponadto okazało się, że co drugi rodzic jest przekonany o dostosowaniu zajęć pozalekcyjnych do potrzeb i możliwości jego dziecka (55,26%). Biorąc pod uwagę innowacyjność w ponadgimnazjalnym procesie dydaktycznym, najczęściej tego typu działania podejmowane są przez nauczycieli liceów (85%) i techników (86,8%). Badanie wykazało wysoki poziom skutecznych działań zaradczych i doraźnych w szkołach w kwestii niebezpiecznych zachowań agresywnych. Niemniej jednak zaleca się intensyfikację działań służących bezpieczeństwu w szkołach podstawowych i w gimnazjach. |