BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Metody aktywizujące w procesie nauczania – uczenia się na I etapie edukacyjnym (opinie studentów pedagogiki)
Data: maj 2014
Badacz: Anna Wójcik, Sebastian Wójcik
Abstrakt:

W badaniu wzięło udział 214 studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Rzeszowskim, studiujących na pierwszym i trzecim roku studiów pierwszego stopnia oraz na drugim roku studiów drugiego stopnia. W badanej próbie znalazły się same kobiety. Do zebrania materiału badawczego posłużono się techniką ankiety. Blisko połowa respondentek zadeklarowała posiadanie wiedzy na temat efektywności poszczególnych metod nauczania, tj. nauczania problemowego, gier dydaktycznych, dyskusji i dramy, ale mimo to najczęściej stosowane były takie metody jak opowiadanie i opis (najmniej efektywne). Prawie wszystkie studentki zgodziły się, że zastosowanie metod aktywizujących zwiększa skuteczność nauczania, mimo to w swojej pracy wykorzystywały przede wszystkim metody podające. Okazało się, że badane uznawały metody aktywizujące za formę pracy dodatkowej, usprawniającej proces uczenia się.

Deskryptory TESE: metoda aktywizująca, metoda nauczania, efekt uczenia się, postępy w nauce, student, wiedza
TESE descriptors: activity method, teaching method, learning outcome, study progress, student, knowledge
Publikacje:
  • Wójcik, A. i Wójcik, S. (2014). Metody aktywizujące w procesie nauczania – uczenia się na I etapie edukacyjnym (opinie studentów pedagogiki). Kwartalnik Edukacyjny, 3, 57-69.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"