BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczyciel – moderator twórczych dyskusji: zadania, cechy i zachowania
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Zofia Okraj
Abstrakt:

W badaniu wzięło udział 135 nauczycieli. Uczestników poproszono o wypełnienie kwestionariusza ankiety ewaluacyjnej po zakończonym semestralnym cyklu zajęć prowadzonych w konwencji warsztatu dyskusyjnego. W kwestionariuszu zamieszczono kryteria zachowań nauczyciela-moderatora, wyszczególnione przez Roberta Fishera. 73% respondentów zauważyło, że najbardziej zachęcającym do dyskusji zachowaniem moderatora jest to, że ceni on twórcze pomysły. 71% badanych wskazało w tym kontekście traktowanie dyskutantów z szacunkiem, 65% – uważne słuchanie dyskutantów, 58% – wykazywanie zainteresowania dyskusją, 55% – powstrzymywanie się od osądzania, opinii. 19% nauczycieli za zniechęcające do dyskusji uznało ograniczanie przez moderatora czasu myślenia.

Deskryptory TESE: zawód nauczyciela, nauczanie, kompetencje, umiejętności komunikowania się, zachowania społeczne
TESE descriptors: teaching profession, teaching, competence, communicative competences, social behaviour
Publikacje:
  • Okraj, Z. (2014). Nauczyciel – moderator twórczych dyskusji: zadania, cechy i zachowania. Kwartalnik Edukacyjny, 2, 24-33.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"