BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Promowanie wartości edukacji jako przekonywanie młodego człowieka o tym, że warto się uczyć, oraz pokazywanie, jak się uczyć
Typ badania: ewaluacyjne
Data: 1 września 2013 – 31 marca 2014
Badacz: Bożena Jolanta Lenkiewicz-Broda
Abstrakt:

Dane pozyskano od wizytatorów, którzy przeprowadzali zewnętrzną ewaluację w szkołach (N = 298) na temat promowania wartości edukacyjnych, w tym procesu uczenia się. Okazało się, że na wszystkich etapach kształcenia odnotowano wysoki poziom spełniania wymienionego wyżej wymagania. Największą trudnością dla szkół jest monitorowanie losów absolwentów celem zwiększenia możliwości promocyjnych danej placówki oświatowej. Z badania wynika, że 99% szkół podejmuje działania sprzyjające uczeniu się. Kontrola potwierdziła, że grono pedagogiczne jest przekonane o potrzebie uczenia się przez całe życie. Jeden na pięciu uczniów z III i IV etapu edukacyjnego twierdzi, że zajęcia pozalekcyjne nie pozwalają na twórcze rozwiązywanie zadań. Wśród najczęstszych działań szkoły na rzecz upowszechniania wartości uczenia się przez całe życie było: wykorzystywanie losów absolwentów (45%), doskonalenie umiejętności i kompetencji uczniów (42%), własny przykład nauczycieli (27%), system doradztwa zawodowego (26%). Raport wieńczą rekomendacje związane z badanym tematem.

Deskryptory TESE: ewaluacja, edukacja, młodzież, proces uczenia się, uczenie się
TESE descriptors: evaluation, education, youth, learning process, learning
Publikacje:
  • Lenkiewicz-Broda, B.J. (2014). Promowanie wartości edukacji jako przekonywanie młodego człowieka o tym, że warto się uczyć, oraz pokazywanie, jak się uczyć. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2013/2014 (s. 169-186). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"