BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju
Typ badania: ewaluacyjne
Data: 1 września 2013 – 31 marca 2014
Badacz: Norbert Sosik
Abstrakt:

Dane pozyskano z zewnętrznej ewaluacji przeprowadzonej przez wizytatorów szkolnych. Przedmiotem badania była weryfikacja wymagania: wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju. W badaniu wzięło udział 199 szkół podstawowych, 108 gimnazjów oraz 34 szkoły ponadgimnazjalne. Okazało się, że 93% badanych szkół spełnia to wymaganie na poziomie wysokim/bardzo wysokim. Analiza danych źródłowych pokazała, że co piąty uczeń nie brał nigdy udziału w zajęciach, które prowadziła osoba spoza szkoły. Najważniejszymi korzyściami (zdaniem rodziców) płynącymi ze współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym były: rozwój ucznia (75,5%), bezpieczeństwo (74%), pomoc materialna (49,5%). Według nauczycieli były to: rozwój ucznia (90%), pomoc materialna (70%), kompetencje społeczne (60,5%). Najczęstszymi działaniami w ramach współpracy szkoły z jednostkami lokalnymi były: pozyskiwanie sprzętu (96,4%), organizacja wyjazdów i wycieczek szkolnych (96,4%) oraz imprezy lokalne (96,4%). Raport wieńczą rekomendacje na temat badanego tematu.

Deskryptory TESE: szkoła, placówka edukacyjna, środowisko, współpraca, ewaluacja
TESE descriptors: school, educational institution, environment, cooperation, evaluation
Publikacje:
  • Sosik, N. (2014). Wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2013/2014 (s. 201-212). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"