Abstrakt: |
W badaniu uczestniczyło 388 nauczycieli pracujących w zawodzie. Odsetek kobiet w grupie badawczej wynosił 90,5%. 80,4% respondentów wskazało, że w ich szkołach uczniowie używają telefonów komórkowych. Ankietowanych zapytano o działania prewencyjne podejmowane przez nich w celu uświadamiania uczniów na temat zagrożeń cyberbullyingu. 62,1% badanych rozmawiało na ten temat z uczniami. 14,2% nauczycieli prowadziło lekcje poświęcone bezpieczeństwu w internecie. 12,6% spotykało się w tej sprawie i rozmawiało na ten temat z rodzicami uczniów. Badanych poproszono również o wskazanie działań podejmowanych przez szkołę w celu zapobiegania cyberbullyingowi. 94,8% wymieniło w tym kontekście lekcje poświęcone bezpieczeństwu w internecie. Lekcje organizowane dla rodziców uczniów wskazało 77,1% badanych. Większość nauczycieli (80,4%) nie znało żadnych telefonów zaufania ani stron internetowych, które pomagają ofiarom cyberbullyingu. |