BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena efektów programu kompleksowej aktywizacji społecznej dzieci w wieku 4-16 lat poruszających się na wózku inwalidzkim z zastosowaniem kwalifikatorów Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia
Instytucja:
Data: kwiecień 2013 – grudzień 2013
Badacz: Alicja Długołęcka, Witold Rekowski
Abstrakt:

Do programu klasyfikowano osoby poruszające się na wózku. W programie wzięło udział 403 dzieci w wieku od 4 do 16 lat. Do bazy nie wprowadzono danych 19 dzieci. Pozostałe pogrupowano w trzy kategorie wiekowe: 4-7 lat, 8-11 lat oraz 12-15 lat. W badanej grupie było 207 dziewczynek i 196 chłopców. Na podstawie wyników analizy odnotowano, że we wszystkich obszarach wsparcia dominowały dzieci ze znacznym poziomem ograniczeń, a w dalszej kolejności – dzieci ze skrajnymi ograniczeniami. We wszystkich obszarach wsparcia, wskazanych w KOUB, trzy czwarte dzieci ze skrajnym, dużym, znacznym i umiarkowanym ograniczeniem otrzymało wynik o jeden poziom wyższy. W obszarach związanych z aktywnością indywidualną i społeczną oraz ze środowiskiem rodzinnym 68% dzieci z umiarkowanymi ograniczeniami zredukowało je do stopnia łagodnego. W obszarze poruszania się nie wykazało zmian od 12% do 14% dzieci ze skrajnymi, znacznymi i umiarkowanymi ograniczeniami.

Deskryptory TESE: upośledzenie fizyczne, upośledzenie, osoby niepełnosprawne, sprawność, niekorzystne położenie
TESE descriptors: physical disability, disability, people with disabilities, efficiency, disadvantaged background
Publikacje:
  • Rekowski, W. i Długołęcka, A. (2014). Ocena efektów programu kompleksowej aktywizacji społecznej dzieci w wieku 4-16 lat poruszających się na wózku inwalidzkim z zastosowaniem kwalifikatorów Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia. Niepełnosprawność i Rehabilitacja, 4, 73-89.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"