
Obserwuj
Tytuł badania: |
Ocena efektywności dydaktycznej e-nauczania w opinii studentów |
Projekt badawczy: |
- Program Rozwojowy Politechniki Warszawskiej
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
październik 2010 |
Badacz: |
Izabela Kula, Marlena Plebańska |
Abstrakt: |
Celem badania było poznanie opinii studentów na temat zajęć prowadzonych metodą e-learningową. Badanie było częścią projektu Program Rozwojowy Politechniki Warszawskiej, współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanego przez Centrum Studiów Zaawansowanych Politechniki Warszawskiej. 69 respondentów wybrano spośród studentów Ośrodka Kształcenia na Odległość OKNO działającego przy Politechnice Warszawskiej. Pytania zawarte w ankiecie dotyczyły oceny merytorycznego poziomu studiów na odległość, zależności pomiędzy e-nauczaniem a samorozwojem i karierą zawodową, zalet i wad tej formy studiowania, efektywności dydaktycznej e-studiów. 33,3% badanych wystawiło bardzo wysoką ocenę e-studiom jako formie kształcenia dla osób aktywnych zawodowo (blisko połowa natomiast wskazała wysoką ocenę). Prawie połowa respondentów skarżyła się na ograniczony kontakt z prowadzącym zajęcia. 39,1% respondentów nie czuło się zmotywowanych do indywidualnej pracy. 27,5% wskazywało na zbyt wysoką cenę e-kursów, a 8,7% na ich zbyt niską jakość. Autorki zastrzegają, że przeprowadzone przez nich badanie miało charakter pilotażowy i powinno stać się wstępem do szerszej dyskusji na temat zdalnego nauczania. |
Deskryptory TESE: |
e-kształcenie, nauczanie na odległość, student, ocena uczących się, efekt uczenia się, jakość kształcenia |
TESE descriptors: |
e-learning, distance learning, student, evaluation of students, learning outcome, quality of education |
Publikacje: |
- Kula, I. i Plebańska, M. (2011). Ocena efektywności dydaktycznej e-nauczania w opinii studentów. W: M. Zając, M. Dąbrowski (red.), Koncepcje i praktyka e-edukacji (s. 92-98). Pobrane z http://www.e-edukacja.net/siodma/Internet_Koncepcje_i_praktyka_e-edukacji.pdf

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.