BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena efektywności dydaktycznej e-nauczania w opinii studentów
Projekt badawczy:
  • Program Rozwojowy Politechniki Warszawskiej
pokaż badania
Instytucja:
Data: październik 2010
Badacz: Izabela Kula, Marlena Plebańska
Abstrakt:

Celem badania było poznanie opinii studentów na temat zajęć prowadzonych metodą e-learningową. Badanie było częścią projektu Program Rozwojowy Politechniki Warszawskiej, współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanego przez Centrum Studiów Zaawansowanych Politechniki Warszawskiej. 69 respondentów wybrano spośród studentów Ośrodka Kształcenia na Odległość OKNO działającego przy Politechnice Warszawskiej. Pytania zawarte w ankiecie dotyczyły oceny merytorycznego poziomu studiów na odległość, zależności pomiędzy e-nauczaniem a samorozwojem i karierą zawodową, zalet i wad tej formy studiowania, efektywności dydaktycznej e-studiów. 33,3% badanych wystawiło bardzo wysoką ocenę e-studiom jako formie kształcenia dla osób aktywnych zawodowo (blisko połowa natomiast wskazała wysoką ocenę). Prawie połowa respondentów skarżyła się na ograniczony kontakt z prowadzącym zajęcia. 39,1% respondentów nie czuło się zmotywowanych do indywidualnej pracy. 27,5% wskazywało na zbyt wysoką cenę e-kursów, a 8,7% na ich zbyt niską jakość. Autorki zastrzegają, że przeprowadzone przez nich badanie miało charakter pilotażowy i powinno stać się wstępem do szerszej dyskusji na temat zdalnego nauczania. 

Deskryptory TESE: e-kształcenie, nauczanie na odległość, student, ocena uczących się, efekt uczenia się, jakość kształcenia
TESE descriptors: e-learning, distance learning, student, evaluation of students, learning outcome, quality of education
Publikacje:
  • Kula, I. i Plebańska, M. (2011). Ocena efektywności dydaktycznej e-nauczania w opinii studentów. W: M. Zając, M. Dąbrowski (red.), Koncepcje i praktyka e-edukacji (s. 92-98). Pobrane z http://www.e-edukacja.net/siodma/Internet_Koncepcje_i_praktyka_e-edukacji.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"