Obserwuj
Tytuł badania: |
Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny uczenia się w szkołach publicznych |
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2014 – grudzień 2014 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Głównym celem badania była ocena zapewnienia bezpieczeństwa i higieny uczenia się w szkołach publicznych. W badaniu wzięło udział dziewięć szkół z województwa lubuskiego oraz Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim. Wyniki kontroli wskazały na niedostateczny poziom zapewnienia badanym placówkom bezpieczeństwa i higieny uczenia się. Okazało się, że żadna z nich nie podjęła działań organizacji zajęć, które w pełni uwzględniałyby zasady higieny pracy umysłowej. Wszelkie podejmowane kroki były niewystarczające, jeśli wziąć pod uwagę przedmiot badania. Odnotowano naruszenie zasad higieny pracy umysłowej w planach zajęć dydaktyczno-wychowawczych (głównie w liceach). W większości badanych placówek (7/10) nie przestrzegano zasady równomiernego obciążenia zajęciami w poszczególnych dniach tygodnia. Również stan techniczny nie zapewniał uczniom pełnego bezpieczeństwa na terenie szkoły (w co drugiej szkole widoczne były uchybienia zagrażające zdrowiu uczniów w sposób bezpośredni). |
Deskryptory TESE: |
bezpieczeństwo, proces uczenia się, szkolnictwo publiczne, zdrowie, szkoła |
TESE descriptors: |
safety, learning process, public education, health, school |
Publikacje: |
- Najwyższa Izba Kontroli. (2015). Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny uczenia się w szkołach publicznych. Pobrane z https://www.nik.gov.pl/kontrole/P/14/122/LZG/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.