BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny uczenia się w szkołach publicznych
Instytucja:
Data: wrzesień 2014 – grudzień 2014
Badacz:
Abstrakt:

Głównym celem badania była ocena zapewnienia bezpieczeństwa i higieny uczenia się w szkołach publicznych. W badaniu wzięło udział dziewięć szkół z województwa lubuskiego oraz Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim. Wyniki kontroli wskazały na niedostateczny poziom zapewnienia badanym placówkom bezpieczeństwa i higieny uczenia się. Okazało się, że żadna z nich nie podjęła działań organizacji zajęć, które w pełni uwzględniałyby zasady higieny pracy umysłowej. Wszelkie podejmowane kroki były niewystarczające, jeśli wziąć pod uwagę przedmiot badania. Odnotowano naruszenie zasad higieny pracy umysłowej w planach zajęć dydaktyczno-wychowawczych (głównie w liceach). W większości badanych placówek (7/10) nie przestrzegano zasady równomiernego obciążenia zajęciami w poszczególnych dniach tygodnia. Również stan techniczny nie zapewniał uczniom pełnego bezpieczeństwa na terenie szkoły (w co drugiej szkole widoczne były uchybienia zagrażające zdrowiu uczniów w sposób bezpośredni).

Deskryptory TESE: bezpieczeństwo, proces uczenia się, szkolnictwo publiczne, zdrowie, szkoła
TESE descriptors: safety, learning process, public education, health, school
Publikacje:
  • Najwyższa Izba Kontroli. (2015). Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny uczenia się w szkołach publicznych. Pobrane z https://www.nik.gov.pl/kontrole/P/14/122/LZG/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"