Tytuł badania: |
Komputerowe modele dynamiczne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych |
Data: |
2004 – 2010 |
Badacz: |
Paweł Cieśla, Małgorzata Nodzyńska, Jan Rajmund Paśko |
Abstrakt: |
Podstawowe pytanie badawcze brzmiało: czy skonstruowanie odpowiednich, dynamicznych modeli struktury materii ułatwi tworzenie u uczniów prawidłowych wyobrażeń o strukturze materii? Postawiono hipotezę mówiącą, że takie modele ułatwiają uczniom tworzenie prawidłowych wyobrażeń o strukturze mikroświata. Hipoteza została potwierdzona na podstawie wyników badania, składającego się z dwóch etapów: badań studyjnych oraz eksperymentu pedagogicznego z wykorzystaniem techniki jednej grupy lub grup równoległych w zależności od wieku badanych. Badania prowadzono na grupie od kilkudziesięciu do kilkuset uczniów.
[oprac. na podst. ankiety BIBE wypełnianej przez badaczy] |
Deskryptory TESE: |
dydaktyka, metoda nauczania, nauki przyrodnicze, metodyka, treści kształcenia |
TESE descriptors: |
didactics, teaching method, natural sciences, learning theory, content of learning |
Publikacje: |
- Paśko, J.R., Nodzyńska, M. i Cieśla, P. (2007). Komputerowe modele dynamiczne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Jaxa.
|