BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Komputerowe modele dynamiczne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
Data: 2004 – 2010
Badacz: Paweł Cieśla, Małgorzata Nodzyńska, Jan Rajmund Paśko
Abstrakt:

Podstawowe pytanie badawcze brzmiało: czy skonstruowanie odpowiednich, dynamicznych modeli struktury materii ułatwi tworzenie u uczniów prawidłowych wyobrażeń o strukturze materii? Postawiono hipotezę mówiącą, że takie modele ułatwiają uczniom tworzenie prawidłowych wyobrażeń o strukturze mikroświata. Hipoteza została potwierdzona na podstawie wyników badania, składającego się z dwóch etapów: badań studyjnych oraz eksperymentu pedagogicznego z wykorzystaniem techniki jednej grupy lub grup równoległych w zależności od wieku badanych. Badania prowadzono na grupie od kilkudziesięciu do kilkuset uczniów.

[oprac. na podst. ankiety BIBE wypełnianej przez badaczy]

Deskryptory TESE: dydaktyka, metoda nauczania, nauki przyrodnicze, metodyka, treści kształcenia
TESE descriptors: didactics, teaching method, natural sciences, learning theory, content of learning
Publikacje:
  • Paśko, J.R., Nodzyńska, M. i Cieśla, P. (2007). Komputerowe modele dynamiczne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Jaxa.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"