Obserwuj
Tytuł badania: |
Badanie kwalifikacji i kompetencji oczekiwanych przez pracodawców od absolwentów kształcenia zawodowego |
Instytucja: |
|
Data: |
2008 – 2009 |
Badacz: |
Elżbieta Drogosz-Zabłocka, Maciej Gruza, Łukasz Sienkiewicz, Urszula Sztanderska |
Abstrakt: |
W ramach projektu badawczego analizowano 24 badania dotyczące identyfikacji oczekiwań pracodawców wobec absolwentów szkół zawodowych oraz 14 badań dotyczących identyfikacji kompetencji absolwentów szkół zawodowych. W przeprowadzonych pracach badawczych i analitycznych najczęściej łączono metody jakościowe z ilościowymi. Istotnym elementem badań było przeanalizowanie podstawy programowej kształcenia zawodowego i opracowanie metodologii oceny spójności podstaw programowych z dokumentami dotyczącymi kształcenia w zawodzie oraz wdrożenie tej metodologii w pięciu wybranych zawodach. |
Deskryptory TESE: |
absolwent, pracodawca, kształcenie i szkolenie zawodowe, szkoła średnia o profilu zawodowym, rynek pracy, rozwój umiejętności zawodowych, wybór szkoły, kompetencje |
TESE descriptors: |
school leaver, employer, vocational education and training, vocational school, labour market, skill development, choice of school, competence |
Publikacje: |
- Gruza, M. i Sienkiewicz Ł. (2009). Badanie kwalifikacji i kompetencji oczekiwanych przez pracodawców od absolwentów kształcenia zawodowego. Pobrane z pokl.koweziu.edu.pl/pliki/GHK_raport_publikacja.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.