BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie kwalifikacji i kompetencji oczekiwanych przez pracodawców od absolwentów kształcenia zawodowego
Instytucja:
Data: 2008 – 2009
Badacz: Elżbieta Drogosz-Zabłocka, Maciej Gruza, Łukasz Sienkiewicz, Urszula Sztanderska
Abstrakt:

W ramach projektu badawczego analizowano 24 badania dotyczące identyfikacji oczekiwań pracodawców wobec absolwentów szkół zawodowych oraz 14 badań dotyczących identyfikacji kompetencji absolwentów szkół zawodowych. W przeprowadzonych  pracach badawczych i analitycznych najczęściej łączono metody jakościowe z ilościowymi. Istotnym elementem badań było przeanalizowanie podstawy programowej kształcenia zawodowego i opracowanie metodologii oceny spójności podstaw programowych z dokumentami dotyczącymi kształcenia w zawodzie oraz wdrożenie tej metodologii w pięciu wybranych zawodach.

Deskryptory TESE: absolwent, pracodawca, kształcenie i szkolenie zawodowe, szkoła średnia o profilu zawodowym, rynek pracy, rozwój umiejętności zawodowych, wybór szkoły, kompetencje
TESE descriptors: school leaver, employer, vocational education and training, vocational school, labour market, skill development, choice of school, competence
Publikacje:
  • Gruza, M. i Sienkiewicz Ł. (2009). Badanie kwalifikacji i kompetencji oczekiwanych przez pracodawców od absolwentów kształcenia zawodowego. Pobrane z pokl.koweziu.edu.pl/pliki/GHK_raport_publikacja.pdf‎
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"