BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ćwiczenia muzyczno-ruchowe a rozwój sprawności ruchowych
Data: [1992]
Badacz: Maria Warych-Januszewska
Abstrakt:

W celu zbadania wpływu ćwiczeń muzyczno-ruchowych na poziom wybranych cech motorycznych sześciolatków: opracowano ćwiczenia muzyczno-ruchowe, doskonalące wybrane cechy motoryczne, wdrożono model przygotowanych ćwiczeń w toku rocznego eksperymentu w dwóch grupach przedszkolnych, przeprowadzono badania eksperymentalne, wykonano analizę porównawczą poziomu przyrostu cech w grupach eksperymentalnej i kontrolnej. Badaniem objęto 120 dzieci: 60 w grupie eksperymentalnej i 60 w kontrolnej. Dzieci uczęszczały do czterech przedszkoli w Słupsku. Do pomiaru wykorzystano test H. Gniewkowskiej, by ocenić wybrane sprawności ruchowe przedszkolaków. Badanie potwierdziło, że model ćwiczeń muzyczno-ruchowych podnosi poziom wybranych cech motorycznych u dzieci sześcioletnich. Ćwiczenia muzyczno-ruchowe wpływają na: ruchliwość, doskonalenie ruchów lokomocyjnych, umiejętność utrzymania równowagi ciała, doskonalenie czynności manipulacyjnych.

Deskryptory TESE: wychowanie fizyczne, edukacja muzyczna, rozwój fizyczny, rozwój dziecka, edukacja przedszkolna
TESE descriptors: physical education, music education, physical development, child development, pre-primary education
Publikacje:
  • Januszewska-Warych, M. (1993). Ćwiczenia muzyczno-ruchowe a rozwój sprawności ruchowych. Wychowanie w Przedszkolu, 6, 333-335.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"