BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Sport – Tester jako narzędzie kontroli intensywności lekcji wychowania fizycznego
Data: [1993]
Badacz: Barbara Bergier, Józef Bergier
Abstrakt:

Przedmiotem badania nad intensywnością lekcji wychowania fizycznego była ocena reakcji organizmu uczniów na wysiłek podczas gier w piłkę nożną na hali i piłkę koszykową. W badaniu wzięli udział losowo wybrani chłopcy z klas czwartych, którzy realizują rozszerzony program wychowania fizycznego. Narzędziem badawczym był Sport-Tester. Badanie wykazało, że gra w piłkę nożną i koszykową podczas lekcji wychowania fizycznego zapewnia wysoką intensywność zajęć. Wartości badanych szybko rosły przede wszystkim w pierwszej części gry i stabilizowały się na poziomie 190 uderzeń na minutę. Ponad połowę czasu gry stanowił wysiłek w strefie beztlenowej (53%). Podczas 28 minut gry średnia wysokość tętna uczniów wynosiła 156 przy maksymalnej wartości 198 i wartości końcowej 141 uderzeń na minutę. Z badania wynika, że gry zespołowe umożliwiają bardzo dużą intensywność lekcji przy średnich wartościach w zależności od czasokresu gier od 160 do 190 uderzeń na minutę.

Deskryptory TESE: wychowanie fizyczne, sprzęt sportowy, rozwój fizyczny, wyposażenie, zajęcia rekreacyjne
TESE descriptors: physical education, sports equipment, physical development, equipment, leisure activities
Publikacje:
  • Bergier, B. i Bergier, J. (1993). Sport – Tester jako narzędzie kontroli intensywności lekcji wychowania fizycznego. Lider, 4, 13-14.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"