Obserwuj
Tytuł badania: |
Czego (nie) uczą polskie szkoły. System edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2008 |
Badacz: |
Urszula Sztanderska, Wiktor Wojciechowski |
Abstrakt: |
Badanie ewaluacyjne stanowi szeroki ogląd problematyki dotyczącej powiązań edukacji z potrzebami rynku pracy w Polsce. Raport przedstawia analizę następujących zagadnień: wpływ wykształcenia na dalsze losy absolwentów w Polsce, znaczenie wykształcenia w podejmowaniu i wykonywaniu konkretnej pracy zawodowej i jego wpływ na wysokość zarobków oraz rola kształcenia ustawicznego w życiu zawodowym; wybory edukacyjne a ekonomiczna opłacalność kształcenia; kwestia działania polskich szkół i uwzględniania indywidualnych wyborów oraz sytuacji na rynku pracy – oferta miejsc kształcenia dla młodzieży; wiedza na temat związku kształcenia z rynkiem pracy, służąca podejmowaniu racjonalnych decyzji edukacyjnych. Zawarte w raporcie rekomendacje mają sprzyjać spójności edukacji z rynkiem pracy, co powinno przyczynić się do lepszej alokacji nakładów prywatnych i publicznych w tę sferę i skutecznie wpłynąć na podniesienie poziomu dobrobytu.
|
Deskryptory TESE: |
rekrutacja pracowników, rynek pracy, dostępność miejsc pracy, edukacja, wybór szkoły, dostosowanie do potrzeb rynku pracy |
TESE descriptors: |
recruitment, labour market, access to employment, education, choice of school, employability |
Publikacje: |
- Sztanderska, U. i Wojciechowski, W. (2008). Czego (nie) uczą polskie szkoły? : System edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce. Pobrane z http://www.rynekpracy.pl/pliki/pdf/6.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.