BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Raport cząstkowy z przeprowadzenia badań audytoryjnych w liceach ogólnokształcących i profilowanych
Projekt badawczy:
  • Między migracją a szarą strefą – formy adaptacji zawodowej absolwentów szkół ponadgimnazjalnych
pokaż badania
Instytucja:
Data: styczeń 2009 – maj 2009
Badacz: Paweł Grygiel, Grzegorz Humenny, Justyna Sikorska-Grygiel, Paweł Walawender
Abstrakt:

Głównym celem badań była diagnoza sytuacji uczniów na rynku pracy. Badania zrealizowano w ramach projektu Między migracją a szarą strefą – formy adaptacji zawodowej absolwentów szkół ponadgimnazjalnych (nr projektu: WND-POKL.06.01.01-18-169/08), sfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI: Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1.: Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.1.: Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy. Działania badawcze zaplanowano na dwie tury. W pierwszej fazie przebadano za pomocą ankiety audytoryjnej uczniów szkół zawodowych (20 osób). Głównym celem tych działań badawczych było pozyskanie informacji na temat dotychczasowej ścieżki edukacyjnej tej grupy, a także ich planów dotyczących dalszego kształcenia lub podjęcia pracy zawodowej. Druga część badań objęła 1009 uczniów kończących licea profilowane i ogólnokształcące. Ci respondenci również wypowiadali się na temat planów edukacyjnych (wybór szkoły i kierunku studiów), doświadczeń związanych ze szkołą średnią (motywy wyboru liceum, ocena placówki edukacyjnej), pracy zawodowej (pierwsze spotkania z rynkiem pracy, oczekiwania związane z pierwszą pracą). Spośród uczniów z drugiej części badania prawie 91% zadeklarowało kontynuację nauki na studiach wyższych. Pomimo to co piąty respondent opowiedział się za chęcią wyjazdu za granicę w celach zarobkowych (19,8%).
 

Deskryptory TESE: szkoła średnia, absolwent, przejście z gimnazjum do liceum/technikum, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, ocena uczących się, poradnictwo zawodowe
TESE descriptors: secondary school, school leaver, transition from lower to upper secondary education, employability, evaluation of students, vocational guidance
Publikacje:
  • Grygiel, P., Humenny, A. i Humenny, G. (2009). Raport cząstkowy z przeprowadzenia badań audytoryjnych w liceach ogólnokształcących i profilowanych. Pobrane z http://porp.wup-rzeszow.pl/dokumenty/index/page/1.html
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"