Obserwuj
Tytuł badania: |
Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT 2012) |
Projekt badawczy: |
- Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Kolejne lata cyklu: |
2011
2012
2013
2014
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
22 maja 2012 |
Badacz: |
Mirosław Dąbrowski, Małgorzata Dagiel, Bartosz Kondratek, Barbara Murawska, Anna Pregler, Małgorzata Żytko |
Abstrakt: |
W drugiej edycji Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2012 wzięły udział i przesłały informacje o rozwiązaniach zadań przez uczniów 10 332 szkoły z całej Polski, które były zainteresowane udziałem w badaniu. Jest ono realizowane w ramach projektu Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.2.: Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych. Głównym celem badania jest dostarczenie szkołom dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności ich uczniów kończących klasę trzecią oraz pomoc w diagnozowaniu jakości procesu kształcenia. Służą temu zestawy zadań z języka polskiego i matematyki, badające umiejętności zawarte w Podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych z 23 grudnia 2008 roku. Najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej: czytanie – rozumiane zarówno jako prosta czynność oraz jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów, myślenie matematyczne – umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych, umiejętność komunikowania się w języku ojczystym, zarówno w mowie, jak i w piśmie; wymienione jako treści nauczania edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej na pierwszym etapie kształcenia. |
Deskryptory TESE: |
Polska, szkoła podstawowa, szkolnictwo podstawowe, kształcenie ogólne, dydaktyka, uczeń, badania edukacyjne, bilans umiejętności, umiejętności podstawowe |
TESE descriptors: |
Poland, primary school, primary education, general education, didactics, pupil, educational research, skills audit, basic skills |
Publikacje: |
- Pregler, A. i Wiatrak, E. (red.). (2012). Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT). Raport z badania OBUT 2012. Pobrane z http://www.obut.edu.pl/artykuly/files/135/raport_krajowy_OBUT_2012.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.