BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT 2012)
Projekt badawczy:
  • Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej
pokaż badania
Kolejne lata cyklu: 2011 2012 2013 2014
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 22 maja 2012
Badacz: Mirosław Dąbrowski, Małgorzata Dagiel, Bartosz Kondratek, Barbara Murawska, Anna Pregler, Małgorzata Żytko
Abstrakt:

W drugiej edycji Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2012 wzięły udział i przesłały informacje o rozwiązaniach zadań przez uczniów 10 332 szkoły z całej Polski, które były zainteresowane udziałem w badaniu. Jest ono realizowane w ramach projektu Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.2.: Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych. Głównym celem badania jest dostarczenie szkołom dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności ich uczniów kończących klasę trzecią oraz pomoc w diagnozowaniu jakości procesu kształcenia. Służą temu zestawy zadań z języka polskiego i matematyki, badające umiejętności zawarte w Podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych z 23 grudnia 2008 roku. Najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej: czytanie – rozumiane zarówno jako prosta czynność oraz jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów, myślenie matematyczne – umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych, umiejętność komunikowania się w języku ojczystym, zarówno w mowie, jak i w piśmie; wymienione jako treści nauczania edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej na pierwszym etapie kształcenia.

Deskryptory TESE: Polska, szkoła podstawowa, szkolnictwo podstawowe, kształcenie ogólne, dydaktyka, uczeń, badania edukacyjne, bilans umiejętności, umiejętności podstawowe
TESE descriptors: Poland, primary school, primary education, general education, didactics, pupil, educational research, skills audit, basic skills
Publikacje:
  • Pregler, A. i Wiatrak, E. (red.). (2012). Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT). Raport z badania OBUT 2012. Pobrane z http://www.obut.edu.pl/artykuly/files/135/raport_krajowy_OBUT_2012.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"