Obserwuj
Tytuł badania: |
Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT 2011) |
Projekt badawczy: |
- Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Kolejne lata cyklu: |
2011
2012
2013
2014
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
17 maja 2011 |
Badacz: |
Mirosław Dąbrowski, Małgorzata Dagiel, Barbara Murawska, Anna Pregler, Ewa Wiatrak, Małgorzata Żytko |
Abstrakt: |
Badanie realizowano w ramach projektu Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.2.: Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych. Głównym celem zaplanowanego na trzy lata cyklu badań jest umożliwienie szkołom podstawowym otrzymania dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności ich uczniów kończących klasę trzecią oraz pomoc w diagnozowaniu jakości nauczania. Wszystkie zainteresowane szkoły, 9 756 placówek, które przesłały wyniki Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów 2011, otrzymały raporty z informacjami na temat osiągnięć poszczególnych uczniów, klas i całej szkoły. Uzyskane w ten sposób dane mogą być pomocą przy wnioskowaniu o problemach uczniów z opanowaniem wiedzy w poszczególnych obszarach oraz o ich szczególnych predyspozycjach i możliwościach, a także służyć do porównań wyników w obrębie szkół o podobnej lokalizacji lub wszystkich szkół biorących udział w badaniu. Ogólnopolski raport, prezentujący opis wyników badanej populacji trzecioklasistów, zawiera również wskazania, jak interpretować wyniki uczniów, klas i szkół i jak wykorzystywać je w planowaniu pracy dydaktycznej. |
Deskryptory TESE: |
Polska, umiejętności podstawowe, uczeń, badania edukacyjne, bilans umiejętności, dydaktyka, szkoła podstawowa, szkolnictwo podstawowe, kształcenie ogólne |
TESE descriptors: |
Poland, basic skills, pupil, educational research, skills audit, didactics, primary school, primary education, general education |
Publikacje: |
- Pregler, A. i Wiatrak, E. (red.). (2011). Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów. Raport z badań OBUT 2011. Pobrane z http://www.obut.edu.pl/artykuly/files/135/raport_ogolnopolski_2011_0.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.