BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT 2011)
Projekt badawczy:
  • Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej
pokaż badania
Kolejne lata cyklu: 2011 2012 2013 2014
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 17 maja 2011
Badacz: Mirosław Dąbrowski, Małgorzata Dagiel, Barbara Murawska, Anna Pregler, Ewa Wiatrak, Małgorzata Żytko
Abstrakt:

Badanie realizowano w ramach projektu Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.2.: Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych. Głównym celem zaplanowanego na trzy lata cyklu badań jest umożliwienie szkołom podstawowym otrzymania dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności ich uczniów kończących klasę trzecią oraz pomoc w diagnozowaniu jakości nauczania. Wszystkie zainteresowane szkoły, 9 756 placówek, które przesłały wyniki Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów 2011, otrzymały raporty z informacjami na temat osiągnięć poszczególnych uczniów, klas i całej szkoły. Uzyskane w ten sposób dane mogą być pomocą przy wnioskowaniu o problemach uczniów z opanowaniem wiedzy w poszczególnych obszarach oraz o ich szczególnych predyspozycjach i możliwościach, a także służyć do porównań wyników w obrębie szkół o podobnej lokalizacji lub wszystkich szkół biorących udział w badaniu. Ogólnopolski raport, prezentujący opis wyników badanej populacji trzecioklasistów, zawiera również wskazania, jak interpretować wyniki uczniów, klas i szkół i jak wykorzystywać je w planowaniu pracy dydaktycznej.

Deskryptory TESE: Polska, umiejętności podstawowe, uczeń, badania edukacyjne, bilans umiejętności, dydaktyka, szkoła podstawowa, szkolnictwo podstawowe, kształcenie ogólne
TESE descriptors: Poland, basic skills, pupil, educational research, skills audit, didactics, primary school, primary education, general education
Publikacje:
  • Pregler, A. i Wiatrak, E. (red.). (2011). Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów. Raport z badań OBUT 2011. Pobrane z http://www.obut.edu.pl/artykuly/files/135/raport_ogolnopolski_2011_0.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"