BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Sprawozdanie z badania testu kompetencji ogólnych realizowanego metodą CAPI na próbie n=3000 osób pracujących w wieku 50+
Projekt badawczy:
  • Pracuję – rozwijam kompetencje. Innowacyjny model wsparcia dla pracowników 50+
pokaż badania
Instytucja:
Data: 15 marca 2011 – 15 maja 2011
Badacz: Małgorzata Drozd-Garbacewicz, Joanna Michałowska
Abstrakt:

Firma PBS DGA przeprowadziła drugie badanie pilotażowe narzędzia do diagnozy potencjału kompetencyjnego pracowników w wieku 50+. Celem badania było określenie właściwości psychometrycznych Testu Kompetencji Ogólnych (TOK) oraz jego normalizacja. Pośrednim celem badania była także weryfikacja przyjętego modelu 13 kompetencji ogólnych. Testowana wersja narzędzia składała się z 26 pozycji. Do każdej pozycji testowej (zadania) przypisane były cztery sytuacje problemowe. Cały test składał się ze 104 pytań. Badanie zrealizowano z wykorzystaniem techniki CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) na ostatecznej próbie N = 3004 mieszkańców województwa pomorskiego, w wieku produkcyjnym 50+, tj. kobiet w wieku 50-59 lat i mężczyzn w wieku 50-64 lata. Do ostatecznych analiz zbiór danych poddano ważeniu ze względu na płeć, dzięki czemu przywrócono rzeczywiste proporcje kobiet i mężczyzn oraz reprezentatywność wyników. Dbając o najwyższy poziom wnioskowania, do dalszych, bardziej pogłębionych analiz wyłoniono dane najwyższej jakości – dokładnie 711 wywiadów. Selekcji tych danych dokonano na podstawie wskaźnika czasu wypełniania Testu. Struktura próby w ramach tej wyselekcjonowanej grupy (N = 711) jest niemal taka sama jak struktura próby pełnej. Na podstawie przeprowadzonych analiz psychometrycznych wyników badania oraz uzyskanych wniosków opracowano ostateczną wersję Testu Kompetencji Ogólnych składającego się z 15 zadań oraz 38 pytań. Test został w ten sposób skrócony i uproszczony. Kluczowym rezultatem badania było także zidentyfikowanie pięcioczynnikowego modelu kompetencji w ramach struktury narzędzia.

Deskryptory TESE: kompetencje, rynek pracy, doświadczenie zawodowe, praca, doskonalenie zawodowe w toku pracy
TESE descriptors: competence, labour market, professional experience, labour, in-service training
Publikacje:
  • Michałowska, J. i Drozd-Garbacewicz, M. (2011). Sprawozdanie z badania testu kompetencji ogólnych realizowanego metodą CAPI na próbie n=3000 osób pracujących w wieku 50+. Pobrane z http://www.50pluspomorze.pl/repository/files/TKO_sprawozdanie_CAPI_14_07_2011.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"