BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Absencja na lekcjach wychowania fizycznego w liceum
Projekt badawczy:
  • Wychowawca 45+ XXI wieku
pokaż badania
Instytucja:
Data: 2011
Badacz: Beata Derewońko, Teresa Sasin
Abstrakt:

Celem badania było poznanie przyczyn absencji uczniów liceum na lekcjach wychowania fizycznego. Badanie zrealizowano w ramach projektu Wychowawca 45+ XXI wieku, który został sfinansowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4.: Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty. Projekt był realizowany w Studium Podyplomowym w zakresie Doskonalenia Umiejętności Wychowawczych dla Nauczycieli w wieku 45+. Za pomocą kwestionariusza ankiety Lekcje wychowania fizycznego w naszej szkole przebadano 186 uczniów klas pierwszych i drugich jednego z warszawskich liceów ogólnokształcących. Pytania badawcze dotyczyły przyczyn niechęci uczniów do zajęć ruchowych, lubianych i nielubianych form aktywności podczas lekcji (np. siatkówka, piłka nożna, gimnastyka, aerobik, pilates), preferowanych miejsc odbywania się zajęć, stosunku do nauczycieli wychowania fizycznego. Poza pytaniami skierowanymi do uczniów przeanalizowano dokumentację szkolną. Wyniki badania potwierdzają wzrost liczby zwolnień lekarskich uczniów z zajęć wychowania fizycznego; o tym też wspominali respondenci w wypowiedziach na temat swojej niechęci uczestniczenia w zajęciach ruchowych.

Deskryptory TESE: absencja, złe sprawowanie, wychowanie fizyczne, dziecko zagrożone, niezadowolenie ze szkoły
TESE descriptors: absenteeism, misconduct, physical education, child at risk, school disaffection
Publikacje:
  • Sasin, T. (2012). Absencja na lekcjach wychowania fizycznego. Niektóre problemy związane z uczestnictwem uczniów w lekcjach wychowania fizycznego w jednym z liceów ogólnokształcących. W: M. Jakubowska (red.), Wychowanie przez działanie (s. 17-42). Pobrane z http://www.ursus.warszawa.pl/files/1386.pdf#page=43
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"