Obserwuj
Tytuł badania: |
Kształcenie przez całe życie : perspektywa Małopolski |
Projekt badawczy: |
- Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
Jarosław Górniak, Magdalena Jelonek, Katarzyna Osiborska, Barbara Worek |
Abstrakt: |
Przedmiotem opracowania są następujące zagadnienia: kształcenie mieszkańców Małopolski w ramach edukacji szkolnej; uczestnictwo mieszkańców regionu w kształceniu pozaszkolnym i czynniki różnicujące poziom tego uczestnictwa; samokształcenie mieszkańców Małopolski; korzystanie z doradztwa zawodowego; opinie na temat wpływu kryzysu na sytuację zawodową badanych i ich aktywność edukacyjną; opinie na temat odpowiedzialności za rozwój edukacyjny mieszkańców regionu oraz poziomu ich uczestnictwa w szkoleniach finansowych z EFS. Do przeprowadzenia analiz posłużyły wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diagnoza sytuacji w zakresie kształcenia i poradnictwa przez całe życie w Małopolsce w kontekście światowego kryzysu gospodarczego (maj-czerwiec 2009). Jako informacje porównawcze wykorzystano dane dotyczące kształcenia przez całe życie, pochodzące z takich źródeł, jak: Eurostat, Badania Aktywności Edukacyjnej Dorosłych (BAED), realizowane przez GUS w latach 2003 i 2006, a także z badań realizowanych w roku 2007 przez Instytut Socjologii UJ w ramach projektu Małopolski system analiz i programowania polityk rynku pracy. |
Deskryptory TESE: |
poradnictwo zawodowe, doradztwo edukacyjne, edukacja pozaszkolna, edukacja dorosłych, Europejski Fundusz Społeczny |
TESE descriptors: |
vocational guidance, educational guidance, out-of-school education, adult education, European Social Fund |
Publikacje: |
- Górniak, J. i Worek, B. (red.). (2007). Kształcenie przez całe życie : perspektywa Małopolski. Pobrane z http://www.wrotamalopolski.pl/NR/rdonlyres/961EE510-E61A-4373-868F-F33F1EF240E2/410431/ksztalcenieustawiczne.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.