BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Relatywna efektywność akademickich biur karier
Projekt badawczy:
  • Badania wpływu nowych systemów informowania i doradztwa zawodowego w szkołach wyższych na aktywność studentów i absolwentów na rynek pracy
pokaż badania
Instytucja:
Data: 2005 – 2006
Badacz: Paweł Strawiński
Abstrakt:

Badanie miało na celu diagnozę efektywności stanu usług akademickich biur karier. W ramach badania przeprowadzono analizę danych dotyczących ogólnej charakterystyki uczelni, formy organizacyjnej ABK, jego wyposażenia, kosztów utrzymania i źródeł finansowania działalności oraz realizowanego poradnictwa i szkoleń. Celem analizy było określenie odpowiedniego wskaźnika do mierzenia relatywnej efektywności biur karier. W analizie wykorzystano trzy modele ekonometryczne. Wyniki pozwoliły stwierdzić, że akademickie biura karier były w małym stopniu zróżnicowane pod względem kosztów działalności i liczby organizowanych staży, odróżniała je natomiast liczba zgromadzonych ofert pracy.

Deskryptory TESE: kariera zawodowa, szkoła wyższa, doradca, rynek pracy, absolwent szkoły wyższej, decyzja rodziców, ustawiczne doskonalenie zawodowe
TESE descriptors: career, higher education, guidance officer, labour market, graduate, parental choice, continuing professional development
Publikacje:
  • Strawiński, P. (2008). Relatywna efektywność akademickich biur karier. Pedagogika Pracy, 52, 71-83.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"