Tytuł badania: |
Obraz świata i własnego życia młodego pokolenia – reprezentantów subkultury hip-hopowej i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach |
Projekt badawczy: |
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
[2012] |
Badacz: |
Agata Junger |
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu analizy porównawczej obrazu świata i własnego życia młodego pokolenia – reprezentantów subkultury hip-hopowej i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach. Rekonstrukcji obrazu świata dokonano na podstawie: badań przeprowadzonych przez CBOS („Młodzież 2008”) oraz analizy tekstów utworów hip-hopowych oraz graffiti. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że subkulturowy obraz młodzież jest zbieżny z obrazem wyłaniającym się z wyników badań „Młodzież 2008”. Najważniejszymi wartościami okazały się: miłość, przyjaźń i udane życie rodzinne. W dalszej kolejności odnotowano: bogate życie towarzyskie i sukces zawodowy. Jednocześnie zaobserwowano, że młodzi ludzie coraz rzadziej myślą o założeniu rodziny (lub przekładają to na później). Ustalono, że najważniejszym problemem młodzieży jest bezrobocie. Adolescenci są przeświadczeni o decydującym znaczeniu znajomości i układów na rynku pracy, a nie kwalifikacji i umiejętności. Dodatkowo zwrócono uwagę, że współczesna młodzież utożsamia sens życia z sukcesem życiowym (w tym: wysoką pozycją materialną). |
Autorskie słowa kluczowe: |
adolescencja, młodzież, subkultura |
Author's Keywords: |
adolescence, young people, subculture |
Deskryptory TESE: |
młodzież, postawa, relacje interpersonalne, społeczeństwo, uczeń |
TESE descriptors: |
youth, attitude, interpersonal relations, society, pupil |
Publikacje: |
- Junger, A. (2014). Obraz świata i własnego życia młodego pokolenia – reprezentantów subkultury hip-hopowej i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach. Pedagogika Społeczna, 1, 127-142.
|