BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Dynamika prywatne – publiczne w polskim szkolnictwie wyższym w kontekście europejskim
Projekt badawczy:
  • NORPOL
pokaż badania
Instytucja:
Data: 2010
Badacz: Marek Kwiek
Abstrakt:

Celem artykułu jest przybliżenie podstawowych idei i pojęć funkcjonujących w badaniach nad przedsiębiorczością akademicką w kontekście europejskim. W sektorze prywatnym funkcjonuje niewiele mechanizmów transferu wiedzy i technologii. Europejskie instytucje prywatne uważają się za mniej przedsiębiorcze niż instytucje publiczne. Dostęp sektora prywatnego do funduszy na badania naukowe jest bardzo ograniczony, gdyż głównym źródłem finansowania są opłaty za studia. Uczelnie prywatne są jednak dobrymi instytucjami dydaktycznymi. O ile w Europie Zachodniej rola prywatnych szkół wyższych pozostaje marginalna, o tyle w Europie Środkowej i Wschodniej uczelnie prywatne zajmują znaczące miejsce w systemach edukacyjnych (w 2004 roku funkcjonowało ponad 300 instytucji prywatnych w Polsce, 200 na Ukrainie i 70 w Rumunii). Polska stanowi dobry przykład pomyślnego rozwoju sektora prywatnego w edukacji.

Deskryptory TESE: szkolnictwo wyższe, Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego, Polska, Europa, Proces Boloński, uniwersytet
TESE descriptors: higher education, European Higher Education Area, Poland, Europe, Bologna Process, universty
Publikacje:
  • Kwiek, M. (2010). Dynamika prywatne – publiczne w polskim szkolnictwie wyższym w kontekście europejskim. CPP RPS,18. Pobrane z http://cpp.amu.edu.pl/pdf/CPP_RPS_vol.18_Kwiek.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"