Obserwuj
Tytuł badania: |
Dynamika prywatne – publiczne w polskim szkolnictwie wyższym w kontekście europejskim |
Projekt badawczy: |
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
Marek Kwiek |
Abstrakt: |
Celem artykułu jest przybliżenie podstawowych idei i pojęć funkcjonujących w badaniach nad przedsiębiorczością akademicką w kontekście europejskim. W sektorze prywatnym funkcjonuje niewiele mechanizmów transferu wiedzy i technologii. Europejskie instytucje prywatne uważają się za mniej przedsiębiorcze niż instytucje publiczne. Dostęp sektora prywatnego do funduszy na badania naukowe jest bardzo ograniczony, gdyż głównym źródłem finansowania są opłaty za studia. Uczelnie prywatne są jednak dobrymi instytucjami dydaktycznymi. O ile w Europie Zachodniej rola prywatnych szkół wyższych pozostaje marginalna, o tyle w Europie Środkowej i Wschodniej uczelnie prywatne zajmują znaczące miejsce w systemach edukacyjnych (w 2004 roku funkcjonowało ponad 300 instytucji prywatnych w Polsce, 200 na Ukrainie i 70 w Rumunii). Polska stanowi dobry przykład pomyślnego rozwoju sektora prywatnego w edukacji. |
Deskryptory TESE: |
szkolnictwo wyższe, Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego, Polska, Europa, Proces Boloński, uniwersytet |
TESE descriptors: |
higher education, European Higher Education Area, Poland, Europe, Bologna Process, universty |
Publikacje: |
- Kwiek, M. (2010). Dynamika prywatne – publiczne w polskim szkolnictwie wyższym w kontekście europejskim. CPP RPS,18. Pobrane z http://cpp.amu.edu.pl/pdf/CPP_RPS_vol.18_Kwiek.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.